کد خبر: 354482
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۱ ۱۸:۳۲:۰۳
| |

برنارد باژوله، دبیرکل پیشین امنیت خارجی فرانسه:

رها کردن کُردها به امنیت پاریس لطمه می‌زند

برنارد باژوله، دبیرکل پیشین امنیت خارجی فرانسه، در گزارشی با یادآوری تحولات کنونی در سوریه، به مقام‌های کشورش هشدار داد رها کرد کُردها در این شرایط، علاوه بر کاستن از اعتبار پاریس، به امنیت این کشور نیز لطمه می‌زند.

رها کردن کُردها به امنیت پاریس لطمه می‌زند
کد خبر: 354482
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۱ ۱۸:۳۲:۰۳

اعتمادآنلاین| تارنمای اینترنتی لوموند امروز(چهارشنبه) در گزارشی به نقل از «برنارد باژوله» که تا ماه مه(اردیبهشت) 2017 دبیرکل امنیت خارجی فرانسه بود، نوشت: کُردهای سوریه روزهای سختی را پشت سر می‌گذرانند. اتحاد با کُردها تنها سرمایه فرانسه در مذاکرات در مورد آینده سوریه بود.

وی درباره تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر خارج کردن نیروهایش از مناطق شمال شرقی سوریه نیز گفت: او (ترامپ) همواره عادت داشته است که بطور جنجالی و بدون هماهنگی با رهبران جهان عمل کند. این عقب‌نشینی، وعده انتخاباتی او بود و اکنون با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تلاش می‌کند با این اقدامات، وعده‌های خود را با هدف کسب رای در این انتخابات اجرا کند. «ترامپِ بی‌نظم، از زمان ورود به کاخ سفید همواره خودخواهانه رفتار کرده است و ما نیز به این کارها عادت کرده‌ایم.»

باژوله خاطرنشان کرد: متاسفانه واکنش کشورهای غربی به عملیات نظامی ترکیه در شمال شرقی سوریه «بسیار ناهماهنگ، متناقض و غیر منطقی» بود. «خطر واقعی که منطقه را تهدید می‌کند، باز شدن مرز ترکیه و سوریه برای تروریست‌هاست.» در این صورت، خطر تروریست‌ها به طور قابل ملاحظه‌ برای فرانسه افزایش می‌یابد.

دبیرکل پیشین امنیت خارجی فرانسه افزود: علاوه بر این، اتحاد فرانسه با کُردها برای مدت‌های طولانی، شانس بُرد ما در مذاکرات درباره آینده سوریه را بالا می‌برد. اکنون اگر اجازه دهیم کُردها سقوط کنند، خود را از این بَرگ برنده محروم کرده‌ایم. از سویی دیگر، انفعال دولت فرانسه در قبال تحولات جاری در مناطق شمالی سوریه، می‌تواند به شدت بر اعتبار کشورمان آسیب بزند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها