کد خبر: 354483
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۱ ۱۸:۳۵:۵۱
| |

احمدرضا خزاعی، مدیر کل اتباع تأمین اجتماعی خبر داد؛

تعیین تکلیف و ساماندهی سوابق بیمه ایرانیان ساکن امارات متحده عربی

احمدرضا خزاعی، مدیر کل اتباع تأمین اجتماعی، گفت: سوابق قبلی ایرانیانی که تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی بودند و ساکن در کشور امارات متحده عربی هستند، توسط این اداره کل احصاء و ساماندهی شد.

تعیین تکلیف و ساماندهی سوابق بیمه ایرانیان ساکن امارات متحده عربی
کد خبر: 354483
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۱ ۱۸:۳۵:۵۱

اعتمادآنلاین| احمدرضا خزاعی، مدیر کل اتباع تأمین اجتماعی، گفت: سوابق قبلی ایرانیان ساکن در کشور امارات متحده عربی که در اجرای قانون اصلاح بند «ب» و تبصره «3» ماده4 قانون تأمین اجتماعی مصوب 30 شهریور 1365 مجلس شورای اسلامی که بین سال های 1370 لغایت 1376 با افتتاح نمایندگی سازمان در امارات عربی متحده (دبی) تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته بودند، توسط این اداره کل احصاء و ساماندهی شد.

وی ادامه داد: کل فعالیت شعبه دبی بالغ بر 4 هزار روز بوده که در این مدت با بیش از 4000 نفر قرارداد بیمه منعقد و پس از تعطیلی شعبه موردنظر این قبیل از افراد در بیش از 102 شعبه در سراسر کشور بیمه خویش را به این روش یا در قالب سایر بیمه های تأمین اجتماعی ادامه و پس احراز شرایط تعدادی از آنان در زمره مستمری بگیران این سازمان قرار گرفته اند.


وی همچنین خاطرنشان کرد: از مجموع 1137 نفر از بیمه شدگان پالایش شده سوابق 870 نفر به طور کامل در واحدهای اجرائی ثبت شده و مابقی سوابق درحدود 267 نفر نیز طی دستور اداری صادره مورخ اول آبان 1398 از طریق این اداره کل به ادارات کل تأمین اجتماعی در سراسر کشور ابلاغ تا در سیستم سوابق بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی صورت پذیرد. در حال حاضر، 71 نفر به افتخار بازنشستگی نائل شده اند و تعداد 110 نفر نیز بیمه شده فعال سازمان در شعب لار و داراب هستند. در این زمینه استان های فارس و هرمزگان بیشترین بیمه شدگان فعال را داشته اند.


مدیر کل اتباع سازمان تامین اجتماعی افزود: شروع عملیات بررسی و ساماندهی مستندات اعم از تهیه لیست افراد، اسکن سوابق و... و. در شعبه 27 شرق تهران بزرگ از خرداد ماه سال جاری آغاز و پس از بررسی و استخراج سوابق به تفکیک فیلدهای آماری از سوی اداره کل اتباع در مهر ماه سال 1398 به پایان رسید.

وی در ادامه ضمن تقدیر از اداره کل شرق تهران بزرگ از نگهداری اسناد به جا مانده از بیمه شدگان شعبه سابق دبی و همکاری در ساماندهی سوابق، خاطر نشان ساخت که حفاظت و صیانت از حقوق و سوابق بیمه شدگان مربوط به هر دوره زمانی به عنوان حق الناس، اهمیت فراوانی برای این سازمان دارد تا افراد بتوانند جهت استفاده از تعهدات قانونی این سازمان ازجمله مستمری های بازنشستگی و بازماندگان و…، به طور کامل از سوابق کسب شده خویش بهره مند شوند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها