یک روزنامه روسی: حمله ترکیه به سوریه کردها را به اسرائیل نزدیک‌تر کرد

یک روزنامه روسی در گزارشی خبر داد کردهای سوریه در پی تهاجم ارتش ترکیه به مناطق تحت کنترل‌شان در شمال شرقی این کشور رسماً از اسرائیل طلب کمک کردند.

یک روزنامه روسی: حمله ترکیه به سوریه کردها را به اسرائیل نزدیک‌تر کرد
کد خبر: 354571
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۷ ۱۵:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یک روزنامه روسی از احتمال ورود اسرائیل به سوریه به بهانه حمایت از کردها سخن گفت.

به گزارش اعتمادآنلاین ، یک روزنامه روسی در گزارشی در این رابطه خبر داد کردهای سوریه در پی تهاجم ارتش ترکیه به مناطق تحت کنترل‌شان در شمال شرقی این کشور رسماً از اسرائیل طلب کمک کردند.

«ایگور سوبوتین» خبرنگار این روزنامه روسی با استناد به گزارش‌های منتشرشده در رسانه‌های صهیونیستی تاکید کرد آنها مدعی درخواست رسمی کردها از تل‌آویو برای حضور و حمایت شده‌اند.

به نوشته این روزنامه‌نگار، تل‌آویو طی چند سال اخیر بارها نشانه‌هایی از آمادگی خود برای حمایت از گروه‌های جدایی‌طلب که در ماورای فرات مستقر هستند، ابراز داشته است و دو طرف دادوستد نفتی هم داشته‌اند.

رژیم صهیونیستی یکی از حامیان اصلی تجزیه منطقه است و بعد از حمله ارتش ترکیه به سوریه «ایلیت شاکید» وزیر دادگستری سابق رژیم صهیونیستی خواستار کمک به تشکیل دولت کرد در شمال سوریه شد.

گفتنی است «الیزاویتا تسرکووا» پژوهشگر مرکز اندیشه‌های منطقه‌ای اسرائیل سال 2018 از وجود 12 گروه مخالف دولت سوریه خبر داد که مستقیماً از سوی تل‌آویو حمایت مالی و تسلیحاتی می‌شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها