کد خبر: 354637
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۲ ۱۵:۲۶:۴۳
| |

محمدرضاپورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس:

12 درصد پرداختی خسارت‌های تصادفات مربوط به کرمان است

محمدرضاپورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس، گفت: سال گذشته میزان پرداختی صندوق خسارت‌های بدنی کشور در استان کرمان 100 میلیارد تومان بوده که سهم بالایی معادل 12 درصد کشور را شامل می‌شود.

12 درصد پرداختی خسارت‌های تصادفات مربوط به کرمان است
کد خبر: 354637
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۲ ۱۵:۲۶:۴۳

اعتمادآنلاین| محمدرضاپورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس، ظهر پنجشنبه در دیدار با مدیرعامل صندوق خسارت‌های بدنی کشور گفت: استان کرمان اولین دفتر درون منطقه‌ای است که صندوق بیمه خسارت‌های بدنی کشور در آن راه‌اندازی شده که اقدامات خوبی در این راستا در استان انجام شده است.

وی با بیان این که پس از کرمان در 28 استان این دفتر راه‌اندازی شده است، افزود: به طور متوسط سالانه 80 میلیارد تومان پرداخت‌های صندوق به مردم استان کرمان بوده و در سال گذشته 100 میلیارد تومان در کرمان خسارت پرداخت شده که سهم بالایی معادل 12 درصد کشور را شامل می‌شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: صندوق تامین خسارت‌های بدنی جزو مجموعه‌های بیمه‌ای است که ماموریت‌هایش را دقیق انجام می‌دهد و به همه تعهدات خود عمل کرده و هیچ تعهد سازمانی و ساختاری به هیچ مجموعه‌ای ندارد.

پورابراهیمی گفت: مجموعه اتفاقاتی که در استان کرمان رقم خورد و آمار کشته‌ها مجددا آمار صعودی گرفته لذا 17 هزار نفر در سال 97 آمار کشته‌ها است که وحشتناک است و کشور متقبل هزینه‌های زیادی شده است.

وی تصریح کرد: کمک به افرادی که درگیر تصادفات شده‌اند بسیار مهم است اما مهمتر از آن بحث پیشگیری است که مغفول مانده و معتقدم با برنامه‌ریزی دقیق می‌توانیم با یک دهم مبلغی که بابت تلفات جاده‌ای می‌دهیم برای پیشگیری هزینه کنیم و جواب می‌دهد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنم کرمان به عنوان استان پایلوت در امر پیشگیری و کاهش تلفات جاده‌ای مطرح شود. سال گذشته تعداد زیادی در حوادث جاده‌ای جان خود را در کرمان از دست دادند که می‌توان گفت به طور متوسط سالانه 1000 نفر در اثر تصادفات جان خود را در کرمان از دست می‌دهند.

وی افزود: بخشی از مقررات و ضوابط کشوری در ارتباط با تصادفات اجرایی نشده است لذا پیشگیری از طریق آموزش می‌تواند اولویت اول ما باشد پیشنهاد می‌کنم کارگروهی در استان تشکیل شود که فاز اول با حضور صندوق خسارت بدنی و در فازهای بعدی بقیه مسئولان پای کار بیایند که پیامد مثبتی خواهد داشت.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها