احد آزادیخواه، نماینده مردم ملایر در مجلس:

جهش صادرات با استانداردسازی محقق می‌شود

احد آزادیخواه، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، گفت: در شرایط کنونی استانداردسازی راهکار مهمی برای جهش صادراتی است تا بتوانیم بازارهای جهانی را برای صادرات محصولاتی همچون کشمش به‌دست آوریم.

جهش صادرات با استانداردسازی محقق می‌شود
کد خبر: 354678
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۲ ۱۸:۱۰:۱۳

اعتمادآنلاین| احد آزادیخواه، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، عصر پنجشنبه در دیدار با کارکنان اداره استاندارد ملایر گفت: امروز در تمامی حوزه‌های اقتصادی نیاز به استانداردسازی داریم.

وی تاکید کرد: با پیشرفت فناوری و شیوه‌های نوین درآمد، باید سرفصل‌های جدیدی در حوزه اقتصاد ایجاد شود که این امر به استاندارد پیوند خورده است.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس دهم با بیان اینکه در استاندارد سازی حوزه اقتصاد نباید غفلت کنیم افزود: در زمینه تمدید و صدور مجوزها استاندارد نقش مهمی دارد و این اقدامات به صورت فرآیندی است که به‌درستی باید صورت گیرد.

حجت الاسلام آزدیخواه خاطرنشان کرد: چنانچه در حوزه استاندارد خلاء‌های قانونی وجود داشته باشد، ما آماده‌ایم پیگیری و کمک‌های لازم را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه استاندارد سازی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود بیان کرد: توسعه صادرات نیازمند یکسری مقدمات همچون استاندارد سازی مطرح است که در مجلس مطرح و پیگیری می‌شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی همچنین بر لزوم استاندارد سازی تولید کشمش و تلاش برای به دست آوردن بازارهای صادراتی تاکید کرد و گفت: ملایر در این زمینه حرف برای گفتن زیاد دارد.

حجت الاسلام آزادیخواه با اشاره به ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و افزود: در شرایط کنونی باید اقتصاد غیرنفتی را توسعه دهیم و از طریق محصولات باغی می توانیم در حوزه صادرات غیرنفتی ورود بیشتری داشته باشیم.

وی همچنین استاندارد سازی در تولید کالا و خدمات را ضرورت خواند و بیان کرد: اداره استاندارد ملایر با توجه به حساسیت کاری که دارد، از نظر تعداد نیرو در محدودیت است که آماده‌ایم پیگیری لازم را در این زمینه انجام دهیم.

گردشگری نیز وابسته به استاندارد سازی است

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس دهم با اشاره به تاسیس اداره استاندارد ملایر در دهه 40 و سابقه طولانی آن در جنوب استان، خدمات این حوزه را شایسته تقدیر دانست و ادامه داد: در حوزه اقتصاد راهی جز حرکت به سمت استاندارد سازی و توسعه اقتصاد غیرنفتی نداریم.

حجت الاسلام آزادیخواه بیان کرد: تمامی حوزه‌های مرتبط با اقتصاد حتی توریست و گردشگری وابسته به استاندارد سازی است که باید جدی گرفته شود.

رئیس اداره استاندارد ملایر نیز گفت: این شهرستان به دلیل حجم صادرات کشمش و سرعت بخشیدن در امر بازرسی و بررسی محموله‌های صادراتی، پس از همدان تنها شهرستانی است که دارای اداره استاندارد است و شهرهای ملایر و نهاوند زیر پوشش این اداره است.

داریوش خالقی افزود: در حال حاضر 73 واحد صنعتی در ملایر و 42 واحد در نهاوند در صنایع مختلفی همچون ساختمانی و معدنی، غذایی و کشاورزی، شیمیایی، نساجی و چرم، انگ فلزات گرانبها، مکانیک و فلز شیمیایی، برق و الکترونیک، مهندسی پزشکی، ایمنی و سلامت، محیط زیست و نیرو محرکه فعال است که بیشترین تعداد واحدها در صنایع ساختمانی و معدنی و غذایی و کشاورزی فعالیت می‌کنند.

در حال حاضر 115 واحد تولیدی و صنعتی در شهرهای ملایر و نهاوند زیر پوشش اداره استاندارد شهرستان ملایر است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها