کد خبر: 354679
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۲ ۱۸:۱۳:۴۸
| |

احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی:

کانون‌های مردم نهاد رضوی حق ورود به مسایل جناحی و حزبی را ندارند

احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی، گفت: کانون‌های مردم نهاد رضوی حق ورود به مسایل جناحی و حزبی و تبدیل شدن به پاتوق جریان‌های سیاسی را ندارند اما آنجا که مسئله دفاع از کشور، نظام، انقلاب، ولایت و ارزش‌ها در میان باشد همه وظیفه داریم به میدان بیاییم.

کانون‌های مردم نهاد رضوی حق ورود به مسایل جناحی و حزبی را ندارند
کد خبر: 354679
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۲ ۱۸:۱۳:۴۸

اعتمادآنلاین| احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی، در دیدار وزیر کشور و استانداران و معاونین وزارت کشور در حرم مطهر رضوی با تأکید بر رویکرد انقلابی کانون‌های مردم نهاد رضوی گفت: بنای ما بر این است که مشتاقان خدمت به نام ثامن الحجج (ع) در سراسر کشور در قالب کانون‌های مردم نهاد و با هدف خدمت رسانی به مردم به ویژه محرومان، ساماندهی شوند تا با اتکا به مردم ماندگار باشند و ما تصدیگری نداشته باشیم و البته چون به نام حضرت امام رضا (ع) فعالیت می‌کنند نظارت بر آنها خواهیم داشت.

وی با اشاره به توطئه دشمن و تحریم‌ های اخیر علیه ملت ایران اظهار داشت: دشمن با اعمال فشارها و تحریم‌های اقتصادی امید داشت موجب گسست اجتماعی، نافرمانی مدنی و شورش مردمی در کشور شود که به لطف پروردگار و عنایت امام زمان (عج) و هدایت‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب، تلاش مسئولان و بصیرت مردم، به هیچ کدام از اهدافش نرسید.

وی گفت: ایران اسلامی در سال‌های پس از پیروزی انقلاب، سختی‌ها، مشکلات و دشواری‌های بسیار را با سربلندی پشت سر گذاشته است و امروز نیز با تلاش، کوشش، پیگیری، نوآوری و حرکت مسئولان در راستای توصیه‌های رهبر معظم انقلاب، از این مرحله با سربلندی، اقتدار، عزت و افتخار عبور خواهیم کرد.

مروی افزود: اینگونه شایع شده است که آستان قدس رضوی سرمایه و ثروت بسیار دارد اما داشتن املاک و اراضی موقوفه بسیار به معنای داشتن پول و نقدینگی زیاد نیست.

وی با بیان اینکه املاک آستان قدس رضوی نشان دهنده ایمان، اعتقاد و علاقه مردم به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است اظهار داشت: اما این دارایی‌ها اغلب آورده نقدی ندارند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به حضور میلیونی زائران از اقصی نقاط کشور و جهان در مشهد و مشکلات پیش رو برای خدمت‌رسانی به آنان گفت: رفع مشکلات زائران در حوزه اسکان، ترافیک اطراف حرم مطهر رضوی، توقفگاه خودرو و امثال آن نیازمند عزم ملی است.

وی افزود: از استانداران درخواست می‎کنم نسبت به اموال آستان قدس رضوی و موقوفات حساسیت و اهتمام ویژه داشته باشند و با جدیت از حیف و میل آنها جلوگیری کنند، زیرا دارایی‌ آستان قدس رضوی همین موقوفات و نذورات مردم است، بسیاری از موقوفات این آستان مقدس وقف خاص است و از نظر شرعی حق دخل و تصرف در آنها وجود ندارد و فقط باید در امور خاص صرف شوند.

وی اظهار داشت: بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر رضوی با معضلات و مشکلات متعدد روبروست که در شأن این آستان نورانی نیست و با توجه به زائران بسیار که از تمام کشور و جهان به این حرم مطهر مشرف می‎شوند، حل مشکلات آن نیز عزم ملی می‌طلبد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: فراهم آوردن اسکان ارزان قیمت برای زائران از دیگر نیازهاست که در این راستا آستان قدس رضوی زائر شهر و زائر سرای رضوی را احداث کرده است اما برای حل مشکل اسکان زائران کافی نیست.

وی افزود: آستان قدس رضوی با هدف خدمت رسانی به زائران و کاهش تصادفات رانندگی ناشی از خستگی در جاده های منتهی به مشهد 20 مجتمع بین راهی ساخته است که بنا داریم با توجه به نیاز مردم در سایر جاده‌ها و با همکاری و مشارکت استانداران تعداد این مجتمع‌ها را به بیش از 100 مجتمع افزایش دهیم.

وی همچنین پیشنهاد تأسیس دفتر هماهنگی و همکاری آستان قدس رضوی با ستاد وزارت کشور و استانداری‌ها را مطرح کرد که وزیر کشور با پذیرش آن، معاون هماهنگی وزارت کشور را به عنوان رابط برای اجرای این پیشنهاد معرفی کرد.

همایش استانداران سراسر کشور که روز چهارشنبه در استانداری خراسان رضوی آغاز شده بود امروز با حضور وزیر کشور به کار خود پایان داد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها