کاخ سفید خرید روزنامه‌های «نیویورک‌تایمز» و «واشنگتن‌پست» را تحریم کرد

کاخ سفید از آژانس‌های دولت فدرال خواست تا اشتراک خرید روزنامه‌های نیویورک‌تایمز و واشنگتن‌پست را لغو کنند و تمدید نکنند.

کاخ سفید خرید روزنامه‌های «نیویورک‌تایمز» و «واشنگتن‌پست» را تحریم کرد
کد خبر: 354717
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۳ ۰۹:۱۴:۲۲

اعتمادآنلاین| دستور لغو اشتراک خرید این دو روزنامه بزرگ آمریکایی پس از آن صادر شد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا هفته جاری اعلام کرد که نمی‌خواهد هیچ یک از این دو روزنامه در کاخ سفید توزیع شود.


«استفانی گریشام» سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: تمدید نکردن اشتراک این نشریات توسط همه آژانس‌های فدرال موجب می‌شود که مبلغ قابل توجهی از مالیات مالیات‌ دهندگان صرفه‌جویی شود - یعنی صدها هزار دلار.


ترامپ اخبار رسانه‌های منتقد دولتش را «اخبار جعلی» می‌نامد و تصمیم تازه کاخ سفید نشان‌دهنده تشدید درگیری‌های آن با رسانه‌ها به ویژه نیویورک تایمز و واشنگتن پست است.


این دو رسانه‌ها در انتشار اخبار مربوط با اختلافات داخلی و جنجال‌های دولت ترامپ تلاش زیادی کرده‌اند. از این رو، ترامپ در توئیت هایش بارها به این دو روزنامه حمله کرده است.


ترامپ روزنامه نیویورک تایمز را «دشمن مردم» نامید و در مورد واشنگتن پست نیز گفته که این روزنامه بازوی لابیگری شرکت آمازون است.


ترامپ روز دوشنبه در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفته بود که کاخ سفید «احتمالا اشتراک خرید [نیویورک تایمز] و واشنگتن پست» را لغو خواهد کرد.


گریشام تایید کرد که کاخ سفید اشتراک این دو روزنامه را لغو کرده و صبح پنجشنبه این دو نشریه به کاخ سفید آورده نشده‌اند.


کارمندان دولتی می‌توانند از ایمیل دولتی برای مطالعه نسخه دیجیتال رایگان واشنگتن پست استفاده کنند.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها