کد خبر: 354734
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۳ ۰۹:۴۹:۳۴
| |

 شهرام آدم‌نژاد، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

دستور وزیر راه برای تشکیل کارگروه شتاب‌دهی استارتاپ‌های حمل و نقل

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از دستور مستقیم وزیر راه و شهرسازی درباره حمایت از استارتاپ‌های حمل نقلی و تشکیل کارگروه شتاب‌دهی استارتاپ‌های حمل و نقل در معاونت حمل و نقل این وزارتخانه خبر داد.

دستور وزیر راه برای تشکیل کارگروه شتاب‌دهی استارتاپ‌های حمل و نقل
کد خبر: 354734
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۳ ۰۹:۴۹:۳۴

اعتمادآنلاین| شهرام آدم‌نژاد، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و وزارت راه و شهرسازی‌، اظهار داشت: صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری به منظور تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات، کاربردی کردن دانش و دستاوردهای پژوهشی و تکمیل زنجیره «ایده، محصول و بازار»، از شرکت‌های دانش بنیان پشتیبانی و حمایت کرده و خدمات مالی و اعتباری از جمله کمک، تسهیلات و مشارکت برای آنها تأمین می‌کند.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: به طور کلی هدف نهایی صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان یک نهاد توسعه‌ای،کمک به رونق اقتصادی کشور از طریق حوزه‌های دانش بنیان و فناوری‌های برتر است.

وی اضافه کرد: یکی از حوزه‌های فعالیت این صندوق، حمایت و پشتیبانی از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی حمل و نقل است و این موضوع موجب شده تا سطح ارتباطات این صندوق با وزارت راه و شهرسازی به جلسات فی‌مابین معاون علمی ریاست جمهوری و وزیر راه و شهرسازی ارتقا یابد.

آدم‌نژاد ادامه داد: یکی از چالش‌های صندوق نوآوری و شکوفایی، انتخاب استارتاپ مناسب برای سرمایه‌گذاری است، زیرا انتخاب نادرست منجر به هدر رفت سرمایه و اتلاف منابع می‌شود‌، از این رو‌ به کمک کارشناسان و متخصصان حوزه حمل و نقل، ‌این صندوق می‌تواند‌ شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی مناسبی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کند.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: اخیراً با توجه به دستور مستقیم وزیر راه و شهرسازی نسبت به حمایت از استارتاپ‌های حمل نقلی و تشکیل کارگروه شتاب دهی استارتاپ‌های حمل و نقل در معاونت حمل و نقل این وزارتخانه، ‌فرصت مناسبی برای عقد تفاهمنامه ‌بین وزارت راه و شهرسازی و صندوق نوآوری و شکوفایی به منظور پیشبرد بهتر و سریع‌تر امور شتاب‌دهی استارتاپ‌های ‌حمل و نقلی در راستای هوشمند سازی حمل و نقل کشور فراهم آمده است.

وی افزود: همچنین، انتقال تجربیات و آشنایی با سازوکارهای هر دو نهاد ‌می‌تواند زمینه‌ساز رونق کارگروه مذکور و راه‌اندازی ستاد شتابدهی استارتاپ‌های ‌حمل و نقلی باشد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها