کد خبر: 354735
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۳ ۰۹:۵۲:۴۲
| |

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت:

توسعه صادرات غیر نفتی راه نجات اقتصاد کشور است

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: توسعه صادرات غیر نفتی امروز راه نجات اقتصاد کشور است و بر همین مبنا در راستای افزایش صادرات به 15 کشور همسایه هدف‌گذاری ویژه ای انجام شده است.

توسعه صادرات غیر نفتی راه نجات اقتصاد کشور است
کد خبر: 354735
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۳ ۰۹:۵۲:۴۲

اعتمادآنلاین| رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در مصاحبه با رادیو کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و توسعه صادرات غیرنفتی را یکی از ضروریات امروز اقتصاد ایران دانست و گفت: امسال برای تحقق شعار سال و رونق تولید هفت محور، 34 برنامه عملیاتی و همینطور ستاد قرارگاه رونق تولید در وزارت صمت تشکیل شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: یکی از محورهای هفت گانه این وزارتخانه برای رونق تولید صادرات غیر نفتی با تاکید بر صادرات به کشورهای همسایه است.

وی ضمن اشاره به اینکه سیاست و راهبرد مزبور متناسب با شرایط امروز اقتصاد کشور است، افزود: برنامه های تفصیلی برای این کار تدوین و در حال پیگیری است.

رحمانی بیان داشت: صادرات کالاهای ایرانی جدا از همراه داشتن فرهنگ ایرانی با خود در ایجاد اشتغال، رشد اقتصادی، ارزآوری، پویایی تولید، حفظ اشتغال موجود، درآمدزایی و بسیاری موارد دیگر در جامعه نقش آفرین است.

وی گفت: توسعه صادرات غیر نفتی امروز راه نجات اقتصاد کشور است و بر همین مبنا در راستای افزایش صادرات به 15 کشور همسایه هدف‌گذاری ویژه ای انجام شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: این برنامه ریزی ها و سیاست گذاری ها منجر به افزایش تولید در کشور شده است.

وی اظهارداشت: اغلب کالاها در شش ماهه نخست سال جاری با افزایش تولید مواجه شدند که رشد 6,5 درصدی تولید فولاد خام ، 9.3 درصدی محصولات فولادی ، 26 درصدی تولید تراکتور ، 18 درصدی شمش مس، 6.5 درصدی کاشی و سرامیک ،6 درصدی سیمان، 15 درصدی صنایع غذایی همه و همه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خود شاهدی صادق بر این مدعاست.

رحمانی تصریح کرد: خوشبختانه برای رونق تولید به رغم تمامی مشکلات و موانع حرکت جهادی و نهضت ملی در کشور شکل گرفته و به عبارتی اراده و عزم تولید کنندگان امروز براین مشکلات غلبه کرده است.

وی با اشاره به اینکه در برخی از حوزه های اقتصادی مثل صنایع غذایی، لوازم خانگی، کاشی و سرامیک، سیمان، خودرو و غیره ظرفیت تولید کشور بیش از میزان فعلی است، گفت: برای مثال یک و نیم میلیون دستگاه خودرو می توان در کشور تولید کرد اما در حال حاضر تولید یک میلیون دستگاه در برنامه شرکت های خودروسازی لحاظ شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: استفاده بهینه از ظرفیت های موجود مستلزم رفع مشکلات، موانع و همینطور برنامه ریزی دقیق است.

وی در ادامه یادآورشد: خوشبختانه امروز نهضت بسیار خوبی در راستای تولید در کشور شکل گرفته و باید این روند به سمت جلو تداوم داشته باشد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها