کد خبر: 354741
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۳ ۱۰:۰۶:۳۷
| |

نگرانی سرمربی تیم والیبال اسکرا لهستان برای 2 ملی‌پوش ایرانی

سرمربی تیم والیبال اسکرا گفت: میلاد عبادی‌پور، دریافت کننده و بازیکن اصلی تیم ماست ولی او در تیم ملی ایران هیچ استراحتی نداشته و از آن بدتر، پوریا فیاضی است که بدون ریکاوی باید نخستین تجربه خود را لیگ لهستان با پیراهن تیم «بنجین» کسب کند.

نگرانی سرمربی تیم والیبال اسکرا لهستان برای 2 ملی‌پوش ایرانی
کد خبر: 354741
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۳ ۱۰:۰۶:۳۷

اعتمادآنلاین| تیم ملی والیبال ایران در جام جهانی 2019 ژاپن به جایگاهی بهتر از هشتمی نرسید. بازی‌های بعضاً انتقادبرانگیز تیم ایران، انتقادات زیادی را در پی داشت که کادر فنی و بازیکنان، خستگی را علت اصلی عملکرد نه چندان قدرتمند خود عنوان می‌کردند.

حالا بازیکنانی که در جام جهانی خسته بودند باید در تیم‌های باشگاهی خود به بازی بپردازند که این موضوع، اعتراض «میهاو گوگول» مربی تیم ملی لهستان و سرمربی تیم «اسکرا بوهاتوف» که میلاد عبادی‌پور را در اختیار دارد به دنبال داشت.

نزدیک بودن فاصله بین پایان لیگ‌های اروپایی و شروع تمرینات تیم‌های ملی و برعکس،‌ باعث شده تا بازیکنان عملاً زمانی برای استراحت در اختیار نداشته باشند. بازیکنان در لیگ ایتالیا 3 و در لیگ لهستان 10 روز برای ریکاوری و استراحت در اختیار دارند که همین محدویت، سبب بروز مصدومیت در آنها می‌شود.

کارول کلوس، ملی پوش والیبال لهستان می‌گوید: ما روز چهارشنبه عصر وارد لهستان شدیم، روز پنجشنبه برای ساعاتی در اختیار خودمان بودیم و روز جمعه به «بوهاتوف» رفتیم. شنبه به هتل وارد شدیم و تمرین بدنسازی کردیم و نخستین بازی خود را روز یکشنبه انجام دادیم.


گوگول نیز گفت: ما راه دیگری نداریم چون فدراسیون جهانی و کنفدراسیون والیبال اروپا برای ما تقویم فشرده‌ای را در نظر گرفته است. اگرچه دو تورنمنت لیگ ملت‌ها و جام جهانی، جذابیت مالی زیادی دارد ولی نتیجه مسابقات در رنکینگ و اعتبار جهانی تیم‌ها، اهمیت زیادی دارد.

کونراد پیچوسکی، رئیس باشگاه اسکرا نیز در این مورد اظهار داشت: تقویم فشرده جهانی، موضوع جدیدی نیست. باشگاه‌ها در فصل گذشته برای مصدومیت بازیکنان کلیدی خود، هزینه زیادی پرداخت کردند. من واقعاً از این قضیه می‌ترسم چون خیلی سخت است که فصل را بدون مصدومیت سپری کنیم. بازیکنان در فصل دیدارهای ملی 48 بازی برگزار می‌کنند که نتیجه آن، خستگی و فرسودگی والیبالیست‌هاست. تقریباً همه بازیکنان دوست دارند برای تیم ملی بازی کنند و چیزی بهتر از این برای آنها قابل تصور نیست ولی آنها درآمد خود را برای زندگی را در باشگاه‌ها به دست می‌آورند. آنها باید زمانی برای ریکاوری و هماهنگی در این مورد در اختیار داشته باشند.

سرمربی تیم اسکرا تصریح کرد: میلاد عبادی‌پور، دریافت کننده و بازیکن اصلی تیم ماست ولی او در تیم ملی ایران، هیچ استراحتی نداشته است و از آن بدتر، پوریا فیاضی است که بدون ریکاوی باید نخستین تجربه خود را لیگ لهستان با پیراهن تیم «بنجین» کسب کند.

یک سایت لهستانی در ادامه به پرداخت مبالغی از سوی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) به باشگاه‌ها برای حضور بازیکنان در تیم‌های ملی اشاره کرده و پیشنهاد داده که فدراسیون جهانی والیبال نیز اقدامی مشابهی را انجام دهد تا حداقل گوشه‌ای از ضرر باشگاه‌ها جبران شود.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها