در دیدار سفیر ازبکستان و وزیر صمت مطرح شد:

اعلام آمادگی ایران و ازبکستان برای افزایش مناسبات تجاری و صنعتی

رضا رحمانی، وزارت صنعت، معدن و تجارت در دیدار سفیر ازبکستان گفت: شرایط تجارت در سال‌های اخیر بین ایران و ازبکستان نسبت به گذشته تسهیل شده و زمینه‌های همکاری بسیاری بین دو کشور وجود دارد که باید برای استفاده هرچه بیشتر از آنها تلاش کنیم.

اعلام آمادگی ایران و ازبکستان برای افزایش مناسبات تجاری و صنعتی
کد خبر: 354774
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۳ ۱۱:۱۵:۲۹

اعتمادآنلاین| رضا رحمانی، وزارت صنعت، معدن و تجارت در دیدار با بهادر عبدالله‌یف با اشاره به اینکه دو کشور ظرفیت‌های بالایی برای توسعه مناسبات در حوزه مختلف دارند که باید مورد استفاده قرار گیرد افزود: برای رفع موانع پیش روی تجار آمادگی کامل داریم و باید با اعزام هیات‌های اقتصادی ایرانی و پذیرش هیات‌های ازبکستانی روابط اقتصادی دو طرف تقویت شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین بر همکاری و تعامل بیشتر بخش خصوصی دو کشور به عنوان بازوی توانمند اقتصادی دولت ها تاکید و تصریح کرد: افزایش سطح مبادلات و توسعه مناسبات اقتصادی با کشورهای همسایه از اولویت های اصلی ایران است و برای تحقق این هدف باید ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها به درستی شناخته و معرفی شود.

یاد آور می‌شود کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ازبکستان در آذرماه سال جاری با ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت در تاشکند پایتخت ازبکستان برگزار خواهد شد و اسناد همکاری های اقتصادی به امضا خواهد رسید.

همچنین همایش فرصت های تجاری دو کشور با حضور تجار بخش خصوصی ایران و ازبکستان در خلال برگزاری کمیسیون مشترک در ازبکستان برگزار می شود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها