کد خبر: 354845
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۳ ۱۴:۳۱:۴۴
| |

اکران «تمام چیزهایی که جایشان خالی است» ادامه دارد

کارگردان فیلم مستند-داستانی «تمام چیزهایی که جایشان خالی است» از تصمیم خود برای ادامه اکران فیلمش در گروه «هنروتجربه» خبر داد و این گروه را تنها شانس مستندسازان برای اکران فیلم‌هایشان دانست.

اکران «تمام چیزهایی که جایشان خالی است» ادامه دارد
کد خبر: 354845
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۳ ۱۴:۳۱:۴۴

اعتمادآنلاین| زینب تبریزی، درباره اکران فیلم خود روی پرده سینما بیان کرد: این فیلم را با توجه به موضوع مهمی که دارد، با هدف تأثیرگذاری روی همه آدم‌ها ساخته‌ام تا به درون خودشان توجه کنند و نسبت به بیماری‌ای که ممکن است در کمین آن‌ها نشسته باشد، آگاه شوند. خوشبختانه بعد از مدت زمان کوتاهی که از ساخت فیلم می‌گذشت یعنی بعد از حدود یک سال این فیلم به اکران رسید که برای من اتفاق بسیار خوبی بود چرا که در گروه «هنروتجربه» با توجه به فیلم‌های بسیاری که تولید می‌شود، فیلم‌ها مدت زیادی در صف اکران قرار می‌گیرند تا نمایش داده شوند اما با این حال با حمایت مسئولان گروه هنروتجربه این امکان برای نمایش فیلم من هم فراهم شد.

او افزود: من امیدوار هستم که با اکران این فیلم بتوانم روی مخاطبان بیشتری تأثیر بگذارم. همان‌طور که بسیاری از مخاطبان فیلم من که تاکنون آن را دیده‌اند با دیدن فیلم به فکر فرو رفتند و این باعث شده است که به چک‌آپ منظم خود توجه کنند.

این مستندساز درباره بازخوردهایی که تاکنون از اکران فیلمش دریافت کرده است، اظهار کرد: بسیاری از زنانی که دچار این بیماری هستند، با دیدن این فیلم برای ارتباط با شخصیت اصلی فیلم ابراز علاقه کرده‌اند تا بتوانند در پروسه درمان خود از حمایت‌های او استفاده کنند و در گروه‌های آگاهی‌رسانی درباره این بیماری نیز به شکل داوطلبانه حضور پیدا کنند.

تبریزی درباره گستره مخاطبان این فیلم تأکید کرد: مخاطبان این فیلم گستره وسیعی را دربر می‌گیرد و فقط شامل کسانی که درگیر این بیماری هستند و یا بهبودیافته‌ها نمی‌شود، کسانی که از بیماری پنهان خود هنوز آگاهی ندارند یا افراد سالم که ممکن است در آینده دچار این بیماری شوند، نیز از جمله مخاطبان فیلم من هستند. امیدوارم با بیشتر دیده شدن این فیلم، به همان هدفی که در ساخت و نمایش آن دنبال کرده‌ام، دست پیدا کنم.

او با بیان اینکه تصمیم دارد اکران فیلمش را در گروه «هنروتجربه» همچنان ادامه دهد، بیان کرد: در گروه «هنروتجربه» به دلیل حجم بسیار زیاد فیلم‌ها و تعداد اندک سینماها برای اختصاص سانس‌های مختلف به گونه‌ای عمل می‌شود که سانس‌های خوب سینماها میان فیلم‌ها تقسیم می‌شود و بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که همه سانس‌های خوب سینما در اختیار یک فیلم قرار بگیرد. همچنین در همین مدت زمان اندک اکران این فیلم، درخواست‌هایی از شهرهای مختلف داشتم که خواستار اکران فیلم من بودند و بنابراین با توجه به این درخواست‌ها فکر کردم که این فیلم مخاطبانی را در دیگر شهرها نیز دارد و بهتر است در دیگر شهرها نیز اکران و دیده شود.

تبریزی در ادامه سخنانش درباره امکان اکران مستند در سینماهای ایران یادآور شد: اگر چه جای نمایش فیلم مستند تلویزیون است اما در ایران و دیگر کشورها نیز با مخاطبان کمتری درسینماها اکران می‌شود. با توجه به این‌که در تلویزیون کشور ما برخی فیلم‌های مستند به دلایل مختلف امکان نمایش ندارند، بنابراین لازم است این مستندها در جایی به نمایش درآیند و در حال حاضر تنها جایی که این امکان را دارد، گروه «هنروتجربه» است. با توجه به مسائلی که در اکران این گروه وجود دارد مثل نبود سالن‌های کافی در تهران و شهرهایی که فاقد سینماهای نمایش‌دهنده فیلم‌های گروه «هنروتجربه» هستند و امکان دسترسی همه علاقه‌مندان به این فیلم‌ها فراهم نمی‌شود اما به هر حال گروه «هنروتجربه» با همه محدودیت‌هایی که دارد، تنها شانس مستندسازان است که بتوانند آثارشان را اکران کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها