کد خبر: 354847
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۳ ۱۴:۳۹:۵۸
| |

«نیکولاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا:

اهداف جنبش عدم تعهد با تکثرگرایی و تنوع‌گرایی عملی می‌شود

«نیکولاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا در نشست سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در باکو گفت: ما بر این باوریم که اهداف جنبش را داخل کشورهای عضو و صحنه‌های بین‌المللی باید با تنوع‌گرایی و تکثرگرایی عملی کنیم.

اهداف جنبش عدم تعهد با تکثرگرایی و تنوع‌گرایی عملی می‌شود
کد خبر: 354847
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۳ ۱۴:۳۹:۵۸

اعتمادآنلاین| «نیکولاس مادورو» طی سخنانی در هجدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در باکو که با حضور «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود، گفت: ما به اصول باندونگ جنبش عدم تعهد پایبند هستیم و به آن ارج می نهیم.

او با اشاره به اینکه ونزوئلا سه سال پیش ریاست دوره جنبش عدم تعهد را از ایران بر عهده گرفته است، گفت: در این مدت در زمینه انجام وظایف خود به نحو شایسته تلاش کردیم.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا با اشاره به ضرورت و اهمیت تقویت اتحاد میان کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، نمایش همبستگی کشورهای عضو این جنبش با فلسطین و پورتوریکو را مورد تاکید قرار داده است.

مادورو فشارها و تحریم های آمریکا از طریق صندوق بین‌المللی پول علیه کشورهای مستقل از جمله ونزوئلا را مورد اشاره قرار داد و گفت: آنها با استفاده ابزاری از نهاد مالی بین‌المللی حقوق حقه مردم کشورهای مستقل را پایمال می کنند.

او همچنین به مقاومت این کشورها در مقابل تحریم‌های ظالمانه آمریکا اشاره کرد و گفت: ما باید به یکدیگر اعتماد داشته باشیم و در راستای تحقق اهداف جنبش عدم تعهد تلاش کنیم.

او افزود: چالش اصلی ما یکجانبه‌گرایی است و باید طبق منشور سازمان ملل متحد از طریق دیپلماسی و چندجانبه‌گرایی با این پدیده ظالمانه مبارزه کنیم.

او دخالت برخی کشورها و دولت‌ها در امور دخلی دیگر کشورهای را نوعی کودتا خواند و با اشاره به همسویی و جریان سازی رسانه‌های غربی با اقدامات خصمانه دولت‌های مدخله‌گر تاکید کرد: آنها با استفاده از منابع و امکانات مختلف از جمله رسانه ها منابع و سنت‌های ما را بین ببرند.

مادورو با تاکید بر اینکه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد 80 درصد نفت و گاز دنیا را در اختیار دارند، ادامه داد: شایسته نیست که ما تحت تاثیر یکجانبه‌گرایی قرار بگیریم و باید با استفاده از امکانات و منابع خود با سیاست یکجانبه‌گرایی مبارزه کنیم.

مادورو گفت: باید مقابل نیروهایی که در برابر اصول باندونگ جنبش عدم تعهد ایستاده و مخالف آن هستند، قرار بگیریم و نباید به اخبار جعلی رسانه‌ها که ابزار استعمارگران هستند، گوش کنیم.

او اظهار کرد: باید راه مقابله با تبعیض و استانداردهای دوگانه را پیدا کنیم و با اصول باندونگ و منشور سازمان ملل متحد اهداف جنبش عدم تعهد را پیش ببریم.

او افزود: ما می خواهیم تغییراتی در نظام بین‌المللی صورت گیرد تا رنج های مردم کشورهایی که با تحریم‌های اقتصادی ظالمانه مواجه هستند، پایان یابد.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا در پایان سخنان خود بار دیگر بر ضرورت اتحاد کشورهای عضو این جنبش تاکید کرد و گفت: در سایه اتحاد و یکپارچگی کشورهای عضو، هیچ کشوری قادر به شکست ما نیست.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها