کد خبر: 354889
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۴ ۱۷:۰۰:۰۰
| |

کارشناس حقوقی «اعتمادآنلاین» پاسخ می‌دهد:

آیا ایجاد مزاحمت از طریق دستگاه‌های مخابراتی غیر از تلفن جرم محسوب می‌شود؟

آیا ایجاد مزاحمت از طریق دستگاههای مخابراتی غیر از تلفن نیز جرم محسوب می‌شود؟

آیا ایجاد مزاحمت از طریق دستگاه‌های مخابراتی غیر از تلفن جرم محسوب می‌شود؟
کد خبر: 354889
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۴ ۱۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ میراندا مهدوی- پرسش مخاطبان اعتمادآنلاین: آیا ایجاد مزاحمت از طریق دستگاه‌های مخابراتی غیر از تلفن آیا جرم محسوب می‌شود؟


کارشناس حقوقی اعتمادآنلاین: بر اساس ماده 641 قانون مجازات اسلامی تعزیرات: «هر گاه کسی به وسیله تلفن یا دستگاه‌های مخابراتی دیگر برای اشخاص ایجاد مزاحمت نماید علاوه بر اجرای مقررات خاص مخابرات، مرتکب به حبس از یک تا 6 ماه محکوم خواهد شد.»

علاوه بر آن ماده واحده قانون اصلاح تبصره 2 ماده 14 قانون تاسیس شرکت مخابرات ایران مصوب 1366 نیز در این باره مقرر کرده: هر کس وسیله مخابراتی در اختیار خود را وسیله مزاحمت دیگری قرار دهد یا با عمد و سوءنیت ارتباط دیگری را مختل کند، برای بار نخست پس از کشف، ارتباط تلفنی او به مدت یک هفته همراه با اخطار کتبی قطع و تجدید ارتباط مستلزم پرداخت هزینه‌های مربوطه خواهد بود.

برای بار دوم، ارتباط تلفنی او به مدت سه ماه همراه با اخطار کتبی قطع و تجدید ارتباط مستلزم پرداخت هزینه‌های مربوطه و تقاضای مشترک خواهد بود و برای بار سوم، شرکت، ارتباط تلفنی او را به طور دائم قطع و اقدام به جمع‌آوری منصوبات تلفن کرده و ودیعه مشتری را پس از تسویه حساب مسترد خواهد کرد.

وسیله ارتکاب جرم علاوه بر دستگاه تلفن شامل کلیه دستگاه‌های مخابراتی از قبیل دستگاه فرستنده بی‌سیم و با‌سیم و همین طور سایر وسایل مخابراتی که برای اعلام خبر و پیامک مورد استفاده قرار می‌گیرد خواهد شد.

لازم به ذکر است اگر کسی علاوه بر مزاحمت، توهین و تهدید کند به هر 2 مجازات «مزاحمت» و «توهین» محکوم خواهد شد.

***

پایگاه خبری-تحلیلی اعتمادآنلاین در راستای انجام رسالت آگاهی‌بخشی به جامعه و ارتقای سطح دانش شهروندان نسبت به امور شهری و مسئولیت‌های قانونی موثر بر آن، همچنین ارائه خدمات مشاوره‌ حقوقی رایگان با همکاری وکلای برتر دادگستری، قضات باتجربه و اساتید برجسته حقوقی، به پرسش‌ها و سوالات مخاطبان و شهروندان گرامی در این حوزه پاسخ می‌دهد.

شما می‌توانید مشکلات حقوقی خود را از طریق آی‌دی @Modiretemad در تلگرام با ما در میان بگذارید. مشاوران حقوقی ما در اعتمادآنلاین پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها