کد خبر: 354892
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۰ ۱۸:۰۰:۰۰
| |

کارشناس حقوقی «اعتمادآنلاین» پاسخ می‌دهد:

آیا آتش زدن جنگل‌ها مجازات در پی دارد؟

آیا روشن کردن آتش در جنگل‌ها مجازات در پی دارد؟

آیا آتش زدن جنگل‌ها مجازات در پی دارد؟
کد خبر: 354892
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۰ ۱۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ میراندا مهدوی - پرسش مخاطبان اعتمادآنلاین: مجازات روشن کردن آتش در جنگل‌ها چیست؟

کارشناس حقوقی اعتمادآنلاین : بر اساس ماده 675 قانون مجازات اسلامی، هر کس عمداً سبب آتش‌سوزی در جنگل‌ها شود به حبس از 2 تا پنج سال محکوم می‌شود، مجازات شروع به این جرم نیز از 6 ماه تا 2 سال حبس است.

همچنین بر اساس مواد قانونی 45، 46 و 47 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها، آتش زدن نباتات در مزارع و باغات داخل یا مجاور جنگل بدون اجازه و نظارت ماموران جنگلبانی ممنوع است در صورتی‌ که در نتیجه‌ی بی‌مبالاتی حریق در جنگل رخ دهد، مرتکب به حبس تأدیبی از 2 ماه تا یک سال محکوم می‌شود. هر کس نیز در تنه درخت جنگلی آتش روشن کند به حبس تأدیبی از سه ماه تا یک سال و برای هر درخت که‌ «کت یا پی‌زده» یا در آن آتش روشن کرده باشد، به پرداخت جریمه نقدی از یکصد ریال تا یک هزار ریال محکوم می‌شود.

پایگاه خبری اعتمادآنلاین در راستای انجام رسالت آگاهی‌بخشی به جامعه و ارتقای سطح دانش شهروندان نسبت به امور شهری و مسئولیت‌های قانونی موثر بر آن، همچنین ارائه خدمات مشاوره‌ حقوقی رایگان با همکاری وکلای برتر دادگستری، قضات باتجربه و اساتید برجسته حقوقی، به پرسش‌ها و سوالات مخاطبان و شهروندان گرامی در این حوزه پاسخ می‌دهد.

شما می‌توانید مشکلات حقوقی خود را از طریق آی‌دی Modiretemad@ در تلگرام با ما در میان بگذارید، و مشاوران حقوقی ما در اعتمادآنلاین پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها