محمدجواد ابطحی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

طرح حذف زبان انگلیسی از مدارس مطرح نیست/ با تدریس زبان محلی در مدارس موافقیم

محمدجواد ابطحی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: به هیچ وجه بحث حذف زبان انگلیسی از مدارس مطرح نبوده است و موضوعی که مطرح شد بحث انحصار زبان انگلیسی در مدارس بود.

طرح حذف زبان انگلیسی از مدارس مطرح نیست/ با تدریس زبان محلی در مدارس موافقیم
کد خبر: 354969
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۴ ۱۰:۰۱:۱۹

اعتمادآنلاین| محمدجواد ابطحی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در خصوص طرح تدریس ادبیات محلی و همچنین موضوع حذف درس زبان انگلیسی در مدارس، گفت: طرح تدریس ادبیات محلی در کمیسیون آموزش مورد بحث و بررسی قرار گرفت و قرار شد اصلاح شود، چون بحث ترویج ادبیات در اصل 15 قانون اساسی تأکید شده است و چیز غیر قابل انجامی نیست، اما بحث این است که زبان محلی تدریس شود. وقتی موضوع گویش‌ها مطرح باشد به ادبیات مربوط می‌شود و در دانشگاه‌ها تدریس و در مدارس نیز در مناطقی که مردم بلوچ و کرد دارند تدریس می‌شود.

وی افزود: قرار شد این طرح را به کمیسیون مرکز پژوهش‌ها ارجاع دهند تا این مرکز اصلاحات لازم را انجام دهد و مجدداً آن را به کمیسیون آموزش عودت دهد. با کلیات طرح تدریس زبان محلی موافقیم چرا که معتقدیم اتحاد ملی به این معنا است که مردم زبان اقوام مختلف را متوجه شوند. امیدواریم طرح پخته‌ای شود تا بتوانیم در صحن مجلس آن را بررسی کنیم.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص خبرهایی مبنی بر تلاش مجلس برای حذف درس زبان انگلیسی از مدارس، گفت: به هیچ وجه بحث حذف زبان انگلیسی از مدارس مطرح نبوده است و موضوعی که مطرح شد بحث انحصار زبان انگلیسی در مدارس بود. البته شورای عالی آموزش و پرورش تدریس چند زبان خارجی در مدارس را منع نکرده است، منتها اجرایی نشده است.

ابطحی تصریح کرد: بنابراین معتقدیم زبان‌های دیگر هم این قابلیت را دارند که با انتخاب خودِ دانش‌آموز در مدارس تدریس شوند. این موضوع در مجلس مطرح بود، منتها عده‌ای جنجال راه انداختند که می‌خواهند زبان انگلیسی را در مدارس حذف کنند در حالی که هیچ انسان عاقلی خواهان حذف یک زبان بین‌المللی نمی‌شود.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: نباید تدریس زبان انگلیسی در مدارس اجبار باشد. معتقدیم آن قدر که برای زبان انگلیسی کار می‌کنند روی زبان فارسی کار نمی‌کنند. دانش آموزان کشور زبان فارسی را هنوز خوب بلد نیستند. همچنین بر این باوریم که وقتی زبان انگلیسی در مدارس تدریس می‌شود نباید محتوای آن ترویج فرهنگ غرب باشد بلکه باید با فرهنگ ایرانی و اسلامی عجین باشد. داستان‌های فارسی و افسانه‌های اساطیری را باید به زبان انگلیسی به دانش آموزان آموزش دهیم.

وی افزود: این طرح را نماینده ملایر به مجلس ارائه داد که 57 نماینده آن را امضا کردند و باید در صحن مطرح شود که اگر رأی آورد به کمیسیون آموزش ارجاع داده خواهد شد تا این کمیسیون اصلاحات لازم را انجام دهد. در صورت تصویب، چند زبان خارجی مورد تأیید شورای عالی آموزش و پرورش در مدارس تدریس خواهد شد. در برخی مدارس آلمان زبان چینی آموزش داده می‌شود چرا که چین قدرت دوم اقتصادی جهان است و آلمان‌ها اهمیت آن را به‌خوبی درک کرده‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها