کد خبر: 355006
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۴ ۱۱:۱۳:۰۵
| |

در واکنش به حواشی رخ داده برای انتخاب عضو احزاب ملی در کمیسیون ماده ۱۰؛

گرامی مقدم: کمیسیون ماده 10 حضور قائم مقام ها را تصویب کرده بود

اسماعیل گرامی مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی، با بیان اینکه قائم مقام این حزب با دعوت نامه وزات کشور در این نشست حضور یافته بود، گفت: هفته گذشته کمیسیون ماده 10 احزاب، مصوب کرده بود که قائم مقامان سه حزبی که دبیران کل آن‌ها امکان حضور در انتخابات را ندارند، می‌توانند در انتخابات شرکت کنند و در جلسه حضور داشته باشند.

گرامی مقدم: کمیسیون ماده 10 حضور قائم مقام ها را تصویب کرده بود
کد خبر: 355006
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۴ ۱۱:۱۳:۰۵

اعتمادآنلاین| اسماعیل گرامی مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی، گفت: هم در اساسنامه قدیم و هم اساسنامه جدید حزب اعتماد ملی که به تصویب وزارت کشور رسیده؛ تصریح شده است که قائم مقام در بود و نبود دبیرکل تمامی اختیارات او را دارد. این موضوع نُرم بسیاری از احزاب و تشکل‌ها و به ویژه حزب اعتماد ملی بوده و روشن است که احزابی که قائم مقام و جانشین دبیر کل در اساسنامه آن‌ها تعریف شده است، می‌توانند در غیاب دبیرکل تمام وظایف او را انجام دهند.

وی افزود: این موضوع که ممکن است زمانی جلسه‌ای تشکیل و یا همایشی برگزار شود که دبیرکل به هر دلیلی نتواند در آن حضور داشته باشد، در اساسنامه که همان قانون حزب است، در نظر گرفته شده و قائم مقام و یا جانشین دبیرکل می‌تواند قانونا در این همایش‌ها و نشست‌ها شرکت کند.

گرامی مقدم با اشاره به اینکه الیاس حضرتی به عنوان قائم مقام و با دعوت نامه وزات کشور در این نشست حضور یافته، تصریح کرد: هفته گذشته کمیسیون ماده 10 احزاب، مصوب کرده و رای داده بود که قائم مقامان سه حزبی که دبیران کل آن‌ها امکان حضور در انتخابات را ندارند، می‌توانند در انتخابات شرکت کنند و در جلسه حضور داشته باشند.

سخنگوی حزب اعتماد ملی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر و با توجه به اینکه در قانون مصوب احزاب حضور قائم مقام قانونی بوده و او مسئول اختیارات دبیرکل است، حتی به تصویب چنین مصوبه‌ای هم نیازی نبوده اما با این وجود حضور قائم مقامان حزب اعتماد ملی و مجمع فرهنگیان به جای دبیران کل این احزاب جزو مصوبات کمیسیون ماده 10 احزاب بوده و برای این افراد هم دعوت نامه ارسال شده است.

گرامی مقدم با اشاره به بداخلاقی‌های سیاسی صورت گرفته در جلسه گفت: برخی افراد شنا کردن خلاف جهت آب و مطرح شدن در رسانه‌ها را دوست دارند و این شخصیت آنهاست و از این بداخلاقی‌ها در عالم سیاست زیاد وجود دارد. انتظار آن بود که با توجه به سطح جلسه و حضور دبیران کلی که برخی از آن‌ها خود سابقه وزارت و نمایندگی مجلس دارند؛ وزیرکشور یا معاون ایشان حضور داشته باشند تا از چنین رویدادهایی پیشگیری می‌شد.

این فعال سیاسی افزود: با توجه به مصوبه ای که کمیسیون ماده 10 درباره حضور دبیران کل سه حزب اشاره شده داشته، هیات اجرایی و نظارت می ‌توانست اعتراضات فردی را نادیده گرفته و ادامه کار دهد.

گرامی مقدم با تاکید بر اینکه انتخابات به حد نصاب نرسید؛ گفت: ابتدا باید درباره حضور سه حزب اشاره شده تعیین تکلیف شود و حق رای آن‌ها محفوظ شمرده شود و در مرحله بعد به انتخابات و آرای کسب شده مشروعیت داد.


دومین دوره انتخابات دبیران کل احزاب و تشکل‌های عضو خانه احزاب روز پنج شنبه در سالن همایش‌های وزارت کشور در حالی برگزار شد که با نصاب شکنی احزاب اصلاح طلب خانه احزاب این انتخابات به دور دوم کشیده شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها