مهرداد ایزدی، مدیرکل دفتر مطالعات سازمان حمایت اعلام کرد؛

سیر نزولی قیمت 53 قلم کالای پرمصرف در 24 مهر امسال

مهرداد ایزدی، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، گفت: در پی تغییرات قیمت 100 قلم کالای ضروری و اساسی، قیمت 53 قلم کالای پرمصرف روند کاهشی داشته است.

سیر نزولی قیمت 53 قلم کالای پرمصرف در 24 مهر امسال
کد خبر: 355008
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۴ ۱۱:۲۱:۱۵

اعتمادآنلاین| مهرداد ایزدی، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، گفت: در پی بررسی روند تغییرات قیمت 100 قلم کالای ضروری و اساسی در 24 مهرماه امسال، قیمت 53 قلم کالای پرمصرف روند کاهشی داشته است.

مهرداد ایزدی با اشاره به رصد روزانه و مستمر 100 قلم کالای پر مصرف و اساسی افزود: نتایج این رصد در بیست و چهارم مهر امسال نشان می‌دهد در 6 گروه کالایی از جمله کالا‌های اساسی و مواد غذایی، لوازم بهداشتی، لوازم خانگی، کاغذ، لوازم مصرفی، مصالح ساختمانی و در نهایت خودرو، 53 قلم کالا در مقایسه با میانگین ماه گذشته، روند کاهشی داشته که بیشترین کاهش قیمت به ترتیب به سیب زمینی با 34.3 درصد، گوجه فرنگی با 10.4 درصد و موز با 8.6 درصد اختصاص دارد.


وی اضافه کرد: شواهد نشان می‌دهد که در این بازه زمانی کالا‌هایی مانند رب گوجه‌فرنگی، کاغذ چاپ، گوساله و گوسفند زنده، گوشت گوسفندی و گوشت گوساله مخلوط، 2 نوع روغن، کاغذ روزنامه وارداتی، مرغ زنده و گوشت مرغ، لوازم خانگی از قبیل لباسشویی و تلویزیون از کاهش محسوس قیمت برخوردار بوده اند.

به گفته مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه ریزی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از بین 100 قلم کالا، 18 قلم کالا شامل برنج داخلی، برخی حبوبات، سیمان و لاستیک پژویی افزایش بین صفر تا یک درصدی داشته‌اند.

ایزدی افزود: البته در مقابل نیز قیمت 29 قلم کالا همچون خیاررسمی، تخم‌مرغ، جوجه یکروزه و انواع تیرآهن 14، 16 و 18 افزایش بیش از یک درصد داشته‌اند که تنها 6 قلم از آن‌ها افزایش بیش از 5 درصد داشته‌اند.

وی تغییر فصل را عامل برخی از این افزایش‌ها دانست و تصریح کرد: کماکان پیگیری‌ها و اقدامات لازم بمنظور ثبات و حتی کاهش قیمت این کالا‌ها در دستور کار قرار دارد و پیش بینی ما این است که با توجه به برنامه‌ریزی‌های که در این حوزه انجام داده‌ایم، در آینده شاهد نتایج این اقدامات و کاهش قیمت‌ها در بازار باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها