کد خبر: 355026
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۴ ۱۱:۵۸:۰۱
| |

اصغر سلیمی، سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس:

دولت برای توزیع قیر رایگان در کشور چوب لای چرخ مجلس گذاشت

اصغر سلیمی، سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس، گفت: متاسفانه دولت برای توزیع قیر رایگان چوب لای چرخ مجلس گذاشته است و سر کشور را با ارقامی مانند 4 میلیون تن قیر، 6 هزار میلیارد تومان یا 2 هزار میلیارد تومان گرم کرد تا قانون را اجرا نکند.

دولت برای توزیع قیر رایگان در کشور چوب لای چرخ مجلس گذاشت
کد خبر: 355026
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۴ ۱۱:۵۸:۰۱

اعتمادآنلاین| اصغر سلیمی، سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، درباره مشکل توزیع قیر برای پروژه‌های عمرانی و راهسازی گفت: با مصوبه مجلس مقرر شد قیر به صورت رایگان در اختیار شهرداری‌ها،‌دهداری‌ها،‌آموزش و پرورش و پروژه‌های راهسازی و مالچ پاشی توزیع شود.

وی افزود: با توجه به رایگان بودن قیر و روند خوب توزیع آن در سال‌های گذشته بسیاری از جاده‌های شهری،‌ روستایی و معابر اصلی آسفالت شده است.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس تصریح کرد: قبل از عید سال 98 نمایندگان مجلس مصوب کردند که 4 میلیون تن قیر رایگان برای پروژه‌های مختلف در کشور توزیع شود. این در حالی است که این مهم انجام نشده و مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.

سلیمی گفت: با آنکه زیرسازی بسیاری از معابر و راه‌ها از ماه‌های گذشته انجام شده است اما چون قیر رایگان برای تامین آسفالت آن در اختیار پیمانکار قرار نگرفته بر معضلات افزوده است.

وی افزود:‌هم اکنون شهرداری‌ها، وزارت آموزش و پرورش و وزارت راه با مشکلات عدیده‌ای برای توزیع قیر رایگان مواجه هستند.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس گفت: وقتی که قیر لازم برای پروژه‌های عمرانی در اختیار پیمانکار قرار نگیرد عملا اقدامات انجام شده زیرساختی از بین خواهد رفت.

سلیمی تصریح کرد: مجلس برای بهبود وضعیت راه‌ها و جاده‌ای کشور و دیگر پروژه‌ها مصوبه توزیع 4 میلیون تن قیر رایگان را داشته است اما باید دولت هم به میدان آمده و در مقام اجرا این موضوع را پیگیری کند.

وی گفت:‌مشکلات اقتصادی اخیر برای دولت معضلاتی را به وجود آورده است و شاید خیلی دغدغه این موضوع را نداشته است. این در حالی است که در مشکلات معیشتی و گرانی‌های اخیر مردم اگر مشاهده کنند کوچه و خیابان و محورهای مواصلاتی مشکل قیر و آسفالت ندارند خوشحال خواهند شد.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس افزود:متاسفانه دولت برای توزیع قیر رایگان چوب لای چرخ این مصوبه مجلس گذاشته است و سر کشور را با ارقامی مانند 4 میلیون تن قیر، 6 هزار میلیارد تومان یا 2 هزار میلیارد تومان گرم کرده است. در حالی که دولت مکلف به اجرای این قانون است.

سلیمی گفت: مصوبه مجلس برای توزیع قیر رایگان کاملا شفاف است و وقتی ما مقرر کردیم 4 میلیون تن قیر به صورت رایگان توزیع شود دیگر کاری به ارقام آن نداریم. لذا دولت موظف است این 4 میلیون تن را با هر رقمی تهیه کند.

وی خاطرنشان کرد: عملا وارد فصل سرد سال شده‌ایم و نیمی از کشور امکان اجرای بسیاری از پروژه‌های عمرانی و راهسازی وجود ندارد.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس گفت:‌دولت باید به کارگزاران خود اطلاع رسانی لازم را انجام دهد که باید هر چه سریع‌تر توزیع قیر رایگان محقق شود.

سلیمی افزود: وقتی هوا گرم است قیرپاشی و استفاده از آن در پروژه‌های عمرانی می‌تواند موجب بالا رفتن کیفیت کار شود.اما در سرما کیفیت آن تا دو سوم کاهش پیدا می‌کند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها