جاسم زارعی، رئیس شبکه بهداشت و درمان عسلویه تشریح کرد؛

نشاط اجتماعی چه مولفه‌هایی دارد؟

جاسم زارعی، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه، گفت: تحرک بدنی، تغذیه سالم و سلامت روان از مؤلفه های مهم برای داشتن جسم، روح و روان سالم و نشاط اجتماعی افراد است.

نشاط اجتماعی چه مولفه‌هایی دارد؟
کد خبر: 355042
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۴ ۱۲:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| جاسم زارعی، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه، در همایش پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در روستای عسکری شهرستان عسلویه با اشاره به اهمیت نشاط اجتماعی گفت: ترویج شادی و نشاط اجتماعی در جامعه بسیار بااهمیت و ضروری است.

وی با اشاره به نقش تغذیه سالم و سلامت روان در نشاط اجتماعی گفت: تحرک بدنی، تغذیه سالم و سلامت روان سه مؤلفه مهم برای داشتن جسم، روح و روان سالم و در نتیجه نشاط اجتماعی افراد است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان عسلویه افزود: گسترش و ترویج شادی و نشاط اجتماعی باید زمینه‌ساز جلوگیری از نگاه‌های تحقیرآمیز به بیماران روانی شده و در نتیجه امکان ارجاع این بیماران به مراکز پزشکی و درمانی را فراهم کند.

زارعی عنوان کرد: همکاری شهرداران و دهیاران و سایر مسئولان در برگزاری مناسبت‌های بهداشتی و انجام فعالیت‌های سلامت محور و فرهنگ‌سازی دارای نقش کلیدی در ارتقاء نشاط اجتماعی است.

وی خاطرنشان کرد: پیاده‌روی خانوادگی به مناسبت هفته جهانی غذا نیز یکی از برنامه‌هایی است که با هدف ترویج شادی و نشاط میان مردم برنامه‌ریزی‌ شده است و در آن اهمیت مواردی نظیر تحرک بدنی، اصلاح عادت‌های نادرست غذایی و ترویج سبک زندگی مناسب و بدون استرس توسط مراقبین سلامت مراکز خدمات جامع سلامت به مردم آموزش داده می‌شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه تصریح کرد: همکاری همه‌جانبه شوراهای اسلامی، ائمه جمعه و جماعات، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها در ترویج نشاط اجتماعی تأثیر به سزایی دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها