کد خبر: 355053
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۴ ۱۴:۳۰:۰۰
| |

درخواست عجیب امارات از یمن: کمک‌های انسان‌دوستانه ما را پس دهید

بعد از آنکه امارات متحده عربی برای سومین بار طی چند ماه گذشته بر عزم خود جهت عقب‌نشینی از یمن تاکید کرد درخواست عجیبی را از دولت عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور سابق داشت.

درخواست عجیب امارات از یمن: کمک‌های انسان‌دوستانه ما را پس دهید
کد خبر: 355053
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۴ ۱۴:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در سایه عقب‌نشینی امارات متحده عربی از مناطق اشغالی در یمن، ابوظبی درخواست عجیبی از متحدان یمنی خود کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، بعد از آنکه امارات متحده عربی برای سومین بار طی چند ماه گذشته بر عزم خود جهت عقب‌نشینی از یمن تاکید کرد، درخواست عجیبی را از دولت عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور سابق داشت.

به گفته کارشناسان اماراتی گرچه عقب‌نشینی امارات از سوی جامعه یمن چندان باورپذیر نیست، اما درخواست عجیب امارات از یمنی‌ها توجه رسانه‌های این کشور را به این امر معطوف کرده است. براساس اعلامیه دولت امارات، علاوه بر خروج نیروهای نظامی و تسلیحاتی و متوقف کردن فعالیت جمعیت هلال احمر، ابو ظبی به تمامی گروه‌های مزدور متحد خود دستور داد تسلیحاتی را که به آنها داده پس دهند و در همین حال خواستار بازپس گرفتن تمامی ادوات و دستگاه‌های پزشکی و کمک‌های انسان‌دوستانه‌ای شد که در اختیار یمن قرار داده است.

این خواسته عجیب امارات در فضای مجازی بازتاب گسترده‌ای داشت و کاربران یمنی با تمسخر به این مساله پرداختند.

یکی از فعالان در توییتر خود به طنز نوشت: امارات 20 تن تینر به یمن ارسال کرده تا تمامی دیوارهایی را که طی این مدت با هزینه‌اش رنگ شده، پاک کنند. یکی دیگر از فعالان هم با اشاره به برگزاری برخی عروسی‌های دسته‌جمعی که مخارج آن را امارات در مناطق جنوبی یمن پرداخت کرده، اعلام کرد امارات علاوه بر درخواست پول خود از زوج‌ها هم خواهد خواست تا از هم جدا شوند!

در این حال برخی از رسانه‌ها هم خبر دادند با خروج هلال‌احمر امارات از یمن صندلی‌های چرخ‌داری که برای کمک به معلولان یمنی به این کشور آورده شده بود نیز مجدداً به امارات بازگردانده شد.

«حسین الیافعی» استاد علوم سیاسی دانشگاه عدن در رابطه با این عقب‌نشینی به رسانه‌ها گفت: من مطمئن هستم خوشحالی یمنی‌ها از خروج امارات از خاک‌شان بسیار بیشتر از خوشحالی اماراتی‌ها از صعود فضانوردشان به فضاست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها