4 عضو ناتو فرماندهی نیروی ویژه منطقه‌ای تشکیل دادند

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد، وزیران دفاع کرواسی، مجارستان، اسلوواکی و اسلوونی با امضای یادداشت تفاهمی، فرماندهی بخش عملیات ویژه منطقه‌ای (آر - اس او سی سی - R-SOCC) را با رهبری مجارستان تشکیل دادند.

4 عضو ناتو فرماندهی نیروی ویژه منطقه‌ای تشکیل دادند
کد خبر: 355087
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۴ ۱۴:۴۵:۱۲

اعتمادآنلاین| بر اساس بیانیه ای که تارنمای ناتو روز گذشته (جمعه) منتشر کرد، فرماندهی ناتو توانایی این چهار کشور را برای اعزام موثر نیروهای ویژه افزایش خواهد داد.

این فرماندهی قرار است تا ژانویه سال 2021 (بهمن 99) به توان عملیاتی اولیه خود دست یابد و انتظار می رود تا دسامبر 2024 (دی 1403) به طور کامل وارد مرحله عملیاتی شود.

فرماندهی بخش عملیات ویژه به هر یک از کشورهای عضو اجازه خواهد داد تا از کمک های خود به طور جداگانه استفاده کند و در عین حال به محض فعال شدن اعزام نیرو، از ساختارهای ادغام یافته فرماندهی بخش عملیات ویژه منطقه ای بهره مند شود.

«میرسئا گئوآنا» (Mircea Geoana) معاون دبیر کل ناتو در مراسم امضای یادداشت تفاهم، بر اهمیت این طرح تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه نیروهای عملیات ویژه یک ابزار بسیار انعطاف‌پذیر و چند منظوره در درگیری های مدرن است، امضای این یادداشت تفاهم، گامی مهم به سمت تقویت نیروهای ویژه در منطقه و افزایش همکاری بین کشورهای ائتلافی است.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک نیز در گزارشی نوشت: ساختار جدید در حالی تشکیل شده که ناتو حضور نظامی خود را در اروپا و به ویژه شرق اروپا افزایش داده است.

این طرح به دنبال ناآرامی‌ها در اوکراین در سال 2014 آغاز شد و ناتو در توجیه این اقدام به دخالت ادعایی روسیه در این درگیری ها اشاره کرد.

به نوشته اسپوتنیک، مسکو بارها این اتهام ها را رد و تقویت نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه را اقدامی تحریک آمیز توصیف کرده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها