رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد؛

واردات بیش از 1.5 میلیارد دلار فرآورده لبنی و پروتئینی در سال 97

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، با بیان اینکه پارسال در بخش فرآورده‌های لبنی و پروتئینی بیش از 1.5 میلیارد دلار واردات در کشور انجام شده است، گفت: با راه اندازی طرح‌های جدید نه تنها در تولید برخی اقلام لبنی خودکفا می‌شویم، حتی امکان صادرات نیز فراهم می‌شود.

واردات بیش از 1.5 میلیارد دلار فرآورده لبنی و پروتئینی در سال 97
کد خبر: 355128
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۴ ۱۶:۲۱:۴۴

اعتمادآنلاین| رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، در حاشیه بازدید از نخستین پالایشگاه شیر کشور در شهرستان شهریار گفت: با اجرای این طرح، کشور نه تنها در صنایع لبنی به خودکفایی می‌رسد بلکه ظرفیت‌های جدید صادراتی بالغ بر یک میلیارد دلاری نیز ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: این واحد در بخش صنایع غذایی و دارویی جزو بزرگترین طرح اجرا شده در سطح کشور به شمار می‌رود.

رحمانی خاطرنشان کرد: تاثیر اجرای این پروژه، اشتغالزایی برای جوانان منطقه است که به طور مستقیم و غیر مستقیم برای بیش از 50 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد می‌کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تکمیل این پالایشگاه در برخی اقلام مهم غذایی و لبنی مورد نیاز کشور مثل کره حیوانی، ما را به خودکفایی خواهد رساند.

وی با بیان اینکه در مقیاس صادرات نفتی کشور این میزان ظرفیت صادراتی، قابل ملاحظه است، افزود: حمایت از این واحد، نیازمند نگاه ویژه ای است زیرا قطع واردات و رونق صادرات در ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان کشورمان تاثیر گذار است.

رحمانی ادامه داد: روند تولیدات این واحد بر پایه سلامت محوری است و از این منظر نیز در راستای تامین سلامت فرزندان و آینده آنها دارای اهمیت فراوانی است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های کشورمان در بخش دامداری و دامپروری اضافه کرد: با تکمیل و راه‌اندازی این طرح پالایشگاه شیر، تولیدات دامی و شیر خام این بخش نیز مورد حمایت جدی قرار می‌گیرد به طوری که می‌توانند تولیدات خود را با قراردادهای طولانی مدت و با قیمت روز برای این واحد ارسال کنند.

وزیر صمت تصریح کرد: این واحد، زنجیره ای کامل از صنایع و تولیدات مختلف را ایجاد خواهد کرد که در عمل روی اقتصاد منطقه و استان نیز تاثیر خواهد گذاشت.

لزوم تسریع در روند تامین نقدینگی

وی گفت: با توجه به حجم سرمایه گذاری انجام شده و چالش های موجود به سبب تغییر نرخ ارز در مرحله تامین سرمایه اولیه و همچنین تامین برخی دیگر از خدمات لازم، پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بخشی از ماشین آلات این واحد، با برترین و آخرین فناوری های‌ روز دنیا و همچنین بخشی دیگر با بهره‌گیری از توان داخلی تکمیل و در آستانه راه‌اندازی است.

وی تصریح کرد: امروز قابل قبول نیست که بخش زیادی از مصرف کره حیوانی کشور از محل واردات تامین شود، این واحد ما را در برخل کالاها خودکفا می‌کند و حتی امکان صادرات نیز فراهم می‌شود.

ایجاد زنجیره کامل تولید در صنایع استراتژیک کشور

وزیر صمت تاکید کرد: در همه رشته های مهم و استراتژیک صنعتی کشور از جمله مس، فولاد، آلومینیوم، صنایع غذایی و...، تمام تلاش ما بر این است که با ایجاد زنجیره کامل تولید شرایط خودکفایی حداکثری فراهم شده و وابستگی ما به خارج کشور، به حداقل ممکن برسد.

رحمانی تصریح کرد: واحدهای دامداری و دامپروری که شیر مورد نیاز این واحد را تامین خواهند کرد از سایر استان‌ها نیز هستند و حداقل 15 تا 20 استان در تامین شیر مورد نیاز این واحد سهیم خواهند بود که اهمیت بالای این طرح را بیش از پیش نمایان می‌سازد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها