کد خبر: 355147
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۴ ۱۷:۰۳:۵۴
| |

علی ابراهیمی، سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس پیشنهاد داد؛

نرخ خرید تضمینی گندم 2500 تومان شود

علی ابراهیمی، سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، ضمن انتقاد از نرخ 2200 تومانی خرید تضمینی گندم، پیشنهاد کرد که نرخ خرید تضمینی گندم می‌بایست 2500 تومان باشد.

نرخ خرید تضمینی گندم 2500 تومان شود
کد خبر: 355147
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۴ ۱۷:۰۳:۵۴

اعتمادآنلاین| علی ابراهیمی، سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، از تعیین قیمت 2200 تومانی نرخ خرید تضمینی گندم از سوی دولت انتقاد کرد و گفت: طبق برخی پیش‌بینی‌ها، می‌بایست سالانه حدود 10میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شود، اما به دلیل ورود گسترده دلالان به بازار، این پیش‌بینی‌های محقق نشده است.

وی، نرخ 2200 تومانی خرید تضمینی گندم را موجب دامن زدن به واسطه‌گری در بازار این محصول دانست و اظهار داشت: یکی از پیشنهادات مطرح شده از سوی نمایندگان مجلس برای تعیین نرخ خرید تضمینی گندم، 2 هزار و 800 تومان است؛ برخی نمایندگان نیز پیشنهاد نرخ 2500 تومانی برای خرید تضمینی گندم را مطرح و به شورای اقتصاد پیشنهاد داده‌اند، اما این رقم نیز مورد پذیرش قرار نگرفته است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، یکی از تبعات پایین بودن نرخ خرید تضمینی گندم را صادرات معکوس این محصول دانست و تصریح کرد: در شرایطی که نرخ ارز در کشور ما بالاست و دچار نوسانات هر روزه است، پایین بودن نرخ خرید تضمینی گندم موجب می‌شود تا دلالان طبق معمول دست به کار شده و با قیمت‌‌های بالاتری این محصول را از کشاورزان خریداری کرده و سپس با نرخ‌های بالاتری به کشورهای همسایه بفروشند.

ابراهیمی ادامه داد: پایین بودن نرخ خرید تضمینی گندم، موجب لطمه به خودکفایی در این محصول می‌شود، قیمت خرید تضمینی گندم به عنوان کالایی استراتژیک، باید با رعایت منافع ملی و صلاح کشاورزان تعیین شود، اما نرخ 2200 تومانی برای خرید تضمینی گندم در جهت حفظ منافع ملی نیست.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: پیش از اینکه دولت نرخ خرید تضمینی گندم در سالجاری را 2200 تومان تعیین کند، پیشنهادات متعددی از سوی نمایندگان مجلس و برخی دیگر از کارشناسان مطرح و به دولت پیشنهاد شد، اما هیچ‌کدام به تصویب نرسید.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها