مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان:

خط ویژه اتوبوس برای زندان تهران راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان با تاکید بر پیگیری این انجمن گفت: مدیرکل زندان‌های استان تهران با هماهنگی دادستان تهران اقداماتی انجام داده است تا با همکاری شهرداری، خط ویژه اتوبوس برای زندان تهران تعریف شود که ایستگاه آن جلوی درِ زندان باشد.

خط ویژه اتوبوس برای زندان تهران راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 355216
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۵ ۱۰:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| «ندامتگاه مرکزی تهران بزرگ» در 32 کیلومتری جنوب تهران قرار دارد. این زندان بین محدوده کهریزک و حسن آباد فشافویه واقع شده است.

جبار باقری، درباره رفت و آمد خانواده‌های زندانیان برای ملاقات افزود: خانواده‌های زندانیان برای رفتن به ملاقات مشکل دارند البته هنوز «ندامتگاه مرکزی تهران بزرگ» کامل نشده و قرار است برای تسهیل رفت و آمد خانواده زندانیان با همکاری شهرداری اقداماتی انجام شود.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان ادامه می دهد: انجمن حمایت زندانیان در راستای کمک به خانواده‌های زندانیان این اقدام را پیگیری می کند.

باقری اضافه کرد: فاصله ندامتگاه مرکزی تهران بزرگ با تهران زیاد است و ما این مساله را می دانیم که خانواده ها برای تردد دچار مشکل هستند؛ اما واقعیت این است که رسیدگی به این مقوله یا جزو اقدامات مغفول مانده است یا تلاش برای حل آن شده اما به دلیل کمبود بودجه به نتیجه نرسیده است.

او اظهار داشت: نارسایی‌هایی وجود دارد و می دانیم که باید برای رفاه حال خانواده‌ها در نزدیکی محل زندان سرپناهی آماده شود اما چون اولویت انجمن، حمایت از خانواده ها است، به این ترتیب امکان هزینه و سرمایه گذاری فعلا در این مورد وجود ندارد.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان خاطرنشان کرد: زندانیان افرادی هستند که به حکم قانون و به دستور مراجع قضایی راهی حبس می شوند؛ کسی که مرتکب جرم می شود باید تاوان آن را بدهد اما در واقع زندانیان واقعی به زعم ما خانواده زندانیان هستند؛ زیرا در عین بی گناهی گرفتار و در گذران زندگی دچار مشکل می شوند.

باقری در خصوص گران بودن اجناس فروشگاه حامی که خانواده زندانیان مایحتاج زندانی‌ها را از آنجا خریداری می کنند، گفت: درباره این مسأله با مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان صحبت کردیم و برخورد لازم انجام شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها