کشمکش ماتیس و ترامپ بر سر قرارداد نظامی با آمازون بود

در کتاب جدیدی ادعا شده است دونالد ترامپ به جیمز ماتیس، وزیر دفاع وقت دستور داد "آمازون" را از فرصت پیشنهاد شرکت در قرارداد 10 میلیارد دلاری دفاعی در سال 2018 "دور" کند.

کشمکش ماتیس و ترامپ بر سر قرارداد نظامی با آمازون بود
کد خبر: 355238
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۵ ۱۱:۳۷:۱۸

اعتمادآنلاین| گای اسنوگرس، نویسنده سخنرانی‌های جیمز ماتیس، وزیر دفاع سابق آمریکا در کتاب جدیدش تحت عنوان "حفظ خط دفاعی: داخل پنتاگون ترامپ با تصدی ماتیس" به جزئیات کشمکش‌ اخلاقی ماتیس با خواسته‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا پرداخته است.

اسنوگرس در این کتاب می‌نویسد: "ترامپ اغلب از شرکت آمازون و مدیر اجرایی آن که مالک واشنگتن پست هم هست، انتقاد می‌کند. ماتیس در جمع کوچکی گفت که ترامپ از او خواسته تا آمازون را از یک قرارداد دفاعی 10 میلیارد دلاری نظامی دور کند."

سال گذشته، ترامپ آمازون را متهم کرد که با حقه‌بازی هزینه سرویس پست را روی هزینه‌های ارسال اضافه می‌کند. به کاخ سفید، وزارت دفاع و آمازون درباره این درخواست اطلاع داده شد.

وزارت دفاع آمریکا جمعه اعلام کرد، یک قرارداد 10 میلیارد دلاری با مایکروسافت به جای آمازون انعقاد کرده است. در بیانیه پنتاگون آمده است، عقد قرارداد با مایکروسافت "ادامه استراتژی ماست و نیازهای این سازمان متنوع است و نمی‌توان با یک تامین‌کننده آن را محقق کرد."

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها