پیام سران سیاسی پاکستان در هفتاد و دومین سالگرد روز سیاه کشمیر

رئیس جمهور و نخست وزیر پاکستان همزمان با سالروز اشغال کشمیر اعلام کردند: حمایت‌های سیاسی خود را از مردم مسلمان کشمیر ادامه خواهیم داد.

پیام سران سیاسی پاکستان در هفتاد و دومین سالگرد روز سیاه کشمیر
کد خبر: 355242
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۵ ۱۱:۴۶:۰۳

اعتمادآنلاین| به نقل از جیو تی وی، سران سیاسی پاکستان در پیامهایی جداگانه اعلام کردند: حمایت خود از کشمیر را ادامه خواهیم داد.

«عارف علوی» رئیس جمهور پاکستان طی پیامی به مناسبت هفتاد و دومین سالروز اشغال کشمیر توسط هند اعلام کرد: مشکل مردم کشمیر در اصل مشکلی است که گریبان مردم پاکستان را گرفته است.

وی تصریح کرد: در تمام مجامع جهانی مشکل مردم کشمیر را فریاد خواهیم زد و همیشه از مردم مسلمان این منطقه حمایت می‌کنیم.

عارف علوی اظهار داشت: اسلام آباد وظیفه خود می داند که از مردم کشمیر حمایت کند و روزی که هند حکومت نظامی ظالمانه خود در این منطقه را پایان دهد خواهد دید که مردم چه اندازه مخالف اشغال سرزمینشان توسط آنها هستند.

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان نیز طی بیانیه ای تاکید کرد: از 27 اکتبر سال 1947 نظامیان هندی وارد بخش بزرگی از منطقه کشمیر شده اند و علی رغم گذشت 72 سال هنوز از این منطقه خارج نشده اند.


وی گفت: از 5 اوت سال جاری نقض حقوق بشر در این منطقه به شدت افزایش یافته و 83 روز است مسلمانان کشمیری در خانه های خود حبس شده اند.

رهبر حزب تحریک انصاف گفت: به دلیل حکومت نظامی کشمیر تبدیل به بزرگترین زندان روی زمین شده است.

نخست وزیر پاکستان اضافه کرد: هزاران جوان کشمیری طی سال ها اخیر ناپدید شده اند و گاه جنازه آنها در گورهای دسته جمعی پیدا می شود، این تنها تمسخر حقوق بشر است که پیش چشم جهانیان انجام می شود.

عمران خان گفت: هند باید به سرعت حکومت نظامی خود در کشمیر را پایان دهد و به مردم این منطقه اجازه دهد برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند.

وی تصریح کرد: مردم پاکستان دوشادوش برادران و خواهران کشمیری خود خواهند ایستاد و از هیچ قدرتی هراس ندارند.

حکومت نظامی در کشمیر از سوی در حالی انجام می شود که سازمان ملل بارها از دولت دهلی نو خواسته با برگزاری یک همه پرسی به مردم کشمیر حق انتخاب سرنوشتشان را بدهد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها