کد خبر: 355270
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۵ ۱۳:۱۳:۰۰
| |

24 ساعت حیاتی در روند تحولات لبنان/ تظاهرات ادامه دارد

تظاهرات اعتراض آمیز لبنانی ها در حالی امروز (یکشنبه) وارد یازدهمین روز خود شده است که منابع نزدیک به نخست وزیری به اهمیت و تاثیر 24 ساعت آینده در روند تحولات کنونی اشاره دارند.

24 ساعت حیاتی در روند تحولات لبنان/ تظاهرات ادامه دارد
کد خبر: 355270
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۵ ۱۳:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| به نوشته روزنامه الجمهوریه، منابع نزدیک به "سعد حریری" نخست وزیر لبنان اعلام کردند 24 ساعت آینده تعیین کننده است و گزینه های مناسب برای تعامل با خواسته های تظاهرات کنندگان مشخص خواهد شد.

اسکای نیوز عربی نیز اعلام کرد ، مناطق مختلف لبنان همچنان صحنه تظاهرات اعتراض آمیز است و با وجود تصمیم جدی نیروهای امنیتی مبنی بر بازگشایی راههای ارتباطی و تسهیل رفت و آمد مردم، هنوز بسیاری از راههای اصلی مسدود است.

روز گذشته فرماندهی ارتش لبنان با صدور بیانیه ای اعلام کرد، ارتش و فرماندهان نیروهای امنیتی روز گذشته به منظور بررسی اوضاع کنونی کشور با توجه به ادامه تظاهرات و مسدود بودن برخی راهها، تشکیل جلسه دادند.

این در حالی است که امروز برخی از فعالان و معترضان لبنانی برای تجمع در میدان "ریاض الصلح" و الشهداء در مرکز بیروت فراخوان داده اند و همزمان با آن قرار است میدان "النور" در طرابلس واقع در شمال لبنان و میدان "ایلیا" در صیدا در جنوب این کشور محل تجمع معترضان باشد.

از سوی دیگر در پی انتشار برخی گزارش ها در ساعت های گذشته درباره سرنوشت دولت لبنان و موضع مبهم سعد حریری در شرایطی کنونی، دفتر سیاسی جریان "المستقبل" در نشست روز گذشته (شنبه) خود به طرح و بررسی برخی سوالات از جمله امکان استعفای حریری پرداخت.

حریری روز پنجشنبه پس از سخنرانی میشل عون و دعوت به بازنگری در دولت با او تماس گرفته و موافقت خود را با این درخواست رئیس جمهور یاعلام کرد.

تظاهرات اعتراض آمیز لبنانی ها از شامگاه پنجشنبه 25 مهر آغاز شد و در ابتدا بسیاری از خیابان های بیروت صحنه تظاهرات و به آتش کشیدن لاستیک ها و مسدود بودن راههای ارتباطی بود به گونه ای که پایتخت تقریبا به یک منطقه بسته تبدیل شده بود، اما با گذشت زمان تظاهرات بیشتر در خیابان ریاض الصلح که در نزدیکی مقر نخست وزیری قرار دارد و نیز مقابل بانک مرکزی در خیابان "الحمراء" در مرکز بیروت متمرکز شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها