معاون خدمات شهری منطقه ۸ تهران مطرح کرد؛

لایروبی 21 هزار متر نهر سرپوشیده / اصلاح هندسی نقاط آبگیر در منطقه

رضاپور گفت: از شهریور ماه کار لایروبی انهار، مسیل‌ها در منطقه 8 تهران آغاز شد و امروز 109 حوضچه زباله‌گیر در مسیر انهار داریم.

لایروبی 21 هزار متر نهر سرپوشیده / اصلاح هندسی نقاط آبگیر در منطقه
کد خبر: 355337
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۵ ۱۶:۴۵:۳۳

اعتمادآنلاین| ناصر رضا پور معاون خدمات شهری شهرداری منطقه 8 تهران، درباره آخرین تمهیدات این منطقه برای مدیریت فصل بارش‌ها گفت: برای مدیریت هر چه بهتر فصل بارش‌های از شهریور ماه لایروبی کانال‌ها، مسیل‌ها و چاه‌های جذبی منطقه انجام شد و در حال حاضر منطقه 8 هیچگونه مشکل حادی در حوزه آب گرفتگی معابر ناشی از بسته بودن انهار و مسیل ها ندارد.

معاون خدمات شهری شهرداری منطقه 8 تهران با اشاره به این نکته که منطقه 8 تهران دارای 4 مسیل، 14 کانال و 28 هزار متر کانال است، گفت: لایروبی این مسیل‌ها موضوع جدی است که همواره پاکسازی آن در اولویت کاری شهرداری قرار داشته است و در کنار پاکسازی این مسیر، ما در منطقه نزدیک به 21 هزار متر نهر سر پوسیده و 180 کیلومتر نهر روباز داریم.

رضاپور با تاکید بر این نکته که از زمان شروع بارش‌های پاییزی تا به امروز یک مورد هم آب گرفتگی در سطح منطقه گزارش نشده است، گفت: ما در سطح منطقه 8 نزدیک به 109 حوضچه زباله گیر داریم که زباله‌ها در آنجا جمع می‌شود و در بازه زمانی مشخص نیرو‌های خدمات شهری اقدام به تخلیه و پاکسازی حوضچه‌ها می‌کنند.

او با اشاره به این نکته که در 40 نقطه حساس منطقه 8 تهران نیرو‌های خدمات شهری به صورت مقیم در حال انجام ماموریت برای جلوگیری از آب گرفتگی هستند، گفت: نیرو‌های خدمات شهری در تقاطع‌هایی که ممکن است با شروع بارش‌ها در آن نقاط آب گرفتگی شاهد باشیم به صورت دائم مامور هستند.

معاون خدمات شهری منطقه 8 تهران با اشاره به انجام فعالیت‌های عمرانی در منطقه گفت: تمام نقاطی که در منطقه 8 شهرداری تهران نیاز به اصلاح هندسی برای جلوگیری از ایجاد روان آب را داشت اصلاح هندسی آن از سوی معاونت فنی انجام شد و می توان گفت ما در دو ماه گذشته نزدیک به 14 عدد منهول احداث کردیم که مشکل آب گرفتگی در فصل بارش‌ها نداشته باشیم.

رضاپور تصریح کرد: صبح شنبه 4 آبان ماه با شهردار منطقه از کلیه معابر منطقه 8 بازدید کردیم و خوشبختانه هیچگونه آبگرفتگی با شروع بارش ها در منطقه مشاهده نشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها