مهوش صبرکن:

قرار نبود بیشتر از زلیخا دیده شوم/ سریال‌های جذاب باید متن گیرا داشته باشند/ در سریال «پس از باران» گریم سنگینی روی صورتم انجام شد

مهوش صبرکن درباره تجربه حضور در سریال‌های پرمخاطبی همچون «یوسف پیامبر(ع)» و «پس از باران» توضیحاتی ارائه کرد.

قرار نبود بیشتر از زلیخا دیده شوم/ سریال‌های جذاب باید متن گیرا داشته باشند/ در سریال «پس از باران» گریم سنگینی روی صورتم انجام شد
کد خبر: 355357
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۶ ۰۸:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| مهوش صبرکن که این شب‌ها سریال «یوسف پیامبر(ع)» به کارگردانی مرحوم فرج‌الله سلحشور را در شبکه آی‌فیلم روی آنتن دارد، درباره حضور در این پروژه اظهار کرد: سریال‌ها در زمان مشخصی پخش می‌شوند و برخی از افراد نمی‌توانند آنها را ببینند و آی‌فیلم به فاصله اندکی پس از پخش سریال‌ها، مجدداً آنها را به نمایش می‌گذارد که اتفاق خوبی است.

او درباره نقش خود در این سریال توضیح داد: همانطور که می‌دانید شخصیتی که من در سریال «یوسف پیامبر(ع)» ایفا کردم، در متون قرآنی وجود ندارد. این شخصیت توسط نویسنده به داستان اضافه شده است. اگر قصه را در قرآن بخوانید متوجه می‌شوید که اصلاً چنین شخصیتی وجود خارجی نداشته، اما نویسنده با پر و بالی که به داستان داده، آن را به وجود آورده است.

یکی از دشواری‌های این نقش این بود که مرحوم سلحشور نمی‌خواست از زبان بدن استفاده کنم و به من گفته شد که دست‌هایت را روی هم بگذار، همچنین کفش‌های مرا درآوردند تا قدم بلندتر از زلیخا نباشد.

سلحشور معتقد بود زلیخا باید بیشتر دیده شود

بازیگر «یوسف پیامبر(ع)» گفت: آقای سلحشور معتقد بود که این سریال داستان یوسف و زلیخا است و باید زلیخا دیده شود و نه بازیگران دیگر. آقای سلحشور به من گفتند که شما مدام در کنار زلیخا هستی و اگر بازی توانمندتری ارائه بدهی، او دیده نمی‌شود.

همانطور که گفتم با توجه به تکنیک‌هایی که طی 40 سال تجربه کاری کسب کرده بودم، توانستم حس‌هایم را از طریق صورتم به مخاطب منتقل کنم، اما اگر اجازه می‌دادند که از زبان بدنم استفاده کنم، قطعاً بازی‌ام جذاب‌تر می‌شد.

بازیگر سریال «آچمز» درباره ویژگی‌های سریال‌های موفق اظهار کرد: سریال‌های جذاب باید متن گیرا داشته باشند. اگر متن خوب نباشد، هر چقدر هم که بازیگران خوبی را دور هم جمع کنیم باز هم نتیجه خوبی نمی‌گیریم.

ما وقتی به سریال‌های موفق نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که متن خوبی داشته اند، با نوشته خوب می‌توان کارهایی مانند پدرسالار، پس از باران، روزی روزگاری، شب دهم و... را ساخت.

«صبرکن» درباره نقش‌های مثبت و منفی یادآور شد: معمولا نقش‌های منفی جای بازی بیشتری دارند. البته من یک بازیگرم و هر نقشی که پیشنهاد شود و خوب باشد، بازی می‌کنم و دوست ندارم ایفاگر نقش‌هایی باشم که مدام باید در قالب آن‌ها در آشپزخانه باشم، دور میز غذا بنشینم و غذا بخورم، این‌ها مرا راضی نمی‌کند.

ایفای نقش میانسال در «پس از باران» در زمان جوانی

این بازیگر در ادامه به «پس از باران» اشاره کرد و گفت: در «پس از باران» ایفاگر نقشی بودم که خیلی با سن واقعی خودم فاصله داشت. باید نقش یک خانم مسن را بازی می‌کردم، در حالی که بسیار جوان بودم. به همین دلیل، گریم سنگینی روی صورتم انجام شد و خودم هم بسیار تلاش کردم تا به نقش نزدیک شوم. به طور کلی، پیداکردن آن نقش برایم سخت بود.

من آن نقش را در هیچ کتاب و فیلمی نتوانستم پیدا کنم اما در نهایت این شخصیت را در میان یکی از همسایگان مان پیدا کردم و توانستم با الگوبرداری از او، به شخصیت نزدیک شوم. ما تئاتری‌ها باید یک الگو داشته باشیم و اگر نتوانیم ما به ازای آن نقش را در بیرون پیدا کنیم نمی‌توانیم نقش ماندگاری را ایجاد نماییم.

او درباره فعالیت این روزهای خود نیز بیان کرد: به تازگی سریال 26 قسمتی به نام «دخترم نرگس» را تمام کرده‌ام که قرار است از شبکه سوم سیما پخش شود. این سریال با همکاری مرکز ارومیه ساخته شده است. کارگردانی و نویسندگی این سریال را آقای باقر پیران برعهده دارند و به مباحث اقتصادی اعم از رونق تولید و آسیب‌های اجتماعی می‌پردازد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها