احتمال موافقت اروپا با به تاخیر افتادن برگزیت

منابع آگاه بر این باورند که کشورهای عضو اتحادیه اروپا امیدوارند بر سر به تعویق افتادن مهلت خروج انگلیس از این اتحادیه تا پایان ژانویه آینده به توافق برسند.

احتمال موافقت اروپا با به تاخیر افتادن برگزیت
کد خبر: 355365
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۶ ۰۸:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ 27 کشور عضو امیدوارند امروز دوشنبه بتوانند بر سر تعویق مهلت قانونی برگزیت تا پایان ژانویه سال آینده به توافق نهایی دست یابند، البته با امکان خروج زودتر انگلیس از این اتحادیه.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس هفته گذشته با بی میلی و اکراه خواستار به تعویق افتادن 3 ماهه مهلت برگزیت تا پایان ژانویه شده است. این درخواست پس از آن مطرح شد که مجلس عوام انگلیس حاضر به تصویب توافق جدید برگزیت بین دولت لندن و اتحادیه اروپا نشد.

هر گونه تاخیر در مهلت قانونی برگزیت باید با اجماع همه اعضای اتحادیه اروپا صورت گیرد و مخالفت های فرانسه تاکنون مانع از دستیابی به یک تصمیم نهایی در این خصوص شده است. بوریس جانسون نیز با نمایندگان پارلمان بر سر برگزاری انتخابات زودرس اختلاف نظر شدیدی دارد.

منابع دیپلماتیک اعلام کردند که سفرای 27 کشور اروپایی امروز دوشنبه در بروکسل نشستی را برگزار خواهند کرد تا درباره به تعویق انداختن مهلت قانونی برگزیت به مدت 3 ماه دیگر به توافق برسند.

مهلت فعلی انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا تا 31 اکتبر یعنی سه روز دیگر خواهد بود. جانسون پیش از این وعده داده بود که با توافق یا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.

با گذشت بیش از 3 سال از برگزاری همه پرسی برگزیت و رای مردم انگلیس به خروج این کشور از اتحادیه اروپا، اختلافات شدید بین دولت و پارلمان مانع از تحقق این مساله شده است.

یک منبع آگاه دولت انگلیس گفت: دولت لندن همه گزینه‌های مورد نظر برای اجرای برگزیت را بررسی خواهد کرد از جمله گزینه های مطرح شده از سوی احزاب دیگر.

این منبع آگاه افزود: اگر حزب کارگر با درخواست بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس برای برگزاری انتخابات جدید زودهنگام مخالفت کند، دولت سایر گزینه ها را برای اجرای برگزیت بررسی خواهد کرد.

ما نمی توانیم به پارلمان اجازه دهیم تا همان طور که در سال 2019 وقت را تلف کرد، همین کار را نیز در سال 2020 انجام دهد. کشور خواستار برگزیت است و ما می خواهیم بر اولویت های افکار عمومی تمرکز کنیم.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها