محمدصادق حسنی، مدیر اجرایی سندیکای کارخانه‌های چای کشور مطرح کرد:

افزایش 10 درصدی تولید برگ سبز چای درجه یک/ پرداخت 270 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران/ ابراز نگرانی از کاهش تعرفه واردات چای خارجی از 20 به 5 درصد

مدیر اجرایی سندیکای کارخانه‌های چای کشور از افزایش کیفیت برگ سبز چای در کشور خبر داد و گفت: امسال بیش از 57 هزار تن برگ سبز درجه یک در کشور تولید شده که نسبت به سال گذشته رشد 10 درصدی داشته است.

افزایش 10 درصدی تولید برگ سبز چای درجه یک/ پرداخت 270 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران/ ابراز نگرانی از کاهش تعرفه واردات چای خارجی از 20 به 5 درصد
کد خبر: 355370
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۶ ۰۸:۵۷:۱۰

اعتمادآنلاین| محمدصادق حسنی، مدیر اجرایی سندیکای کارخانه‌های چای کشور با اشاره به پایان برداشت برگ سبز چای در کشور، اظهار کرد: امسال حدود 127 هزار تن برگ سبز چای از کشاورزان خریداری شد که 45 درصد آن، بیش از 57 هزار تن درجه یک و 55 درصد آن، بیش از 69 هزار تن درجه دو بود.

وی یادآور شد: میزان تولید برگ سبز درجه یک در سال گذشته 35 درصد بود که امسال با رشد 10 درصدی به 45 درصد رسید.

حسنی دلیل افزایش تولید برگ سبز درجه یک چای در سال جاری را اقدام کارخانه‌های چای برای خرید برگ‌های کیفی با قیمت بالاتر از قیمت خرید تضمینی دانست.

وی گفت: کارخانه‌ها هر کیلوگرم برگ‌های درجه یک کیفی بهاره را 500 تا 1500 تومان بالاتر از نرخ خرید تضمینی خریداری کردند و این امر موجب شد کشاورزان برای افزایش کیفیت محصول تشویق شوند.

حسنی همچنین از افزایش تولید مجموع برگ سبز چای در کشور خبر داد و اظهار کرد: در مجموع میزان برگ سبز تولیدی نسبت به سال گذشته افزایش 11 درصدی داشته است.

وی میزان تولید برگ سبز چای در سال گذشته را 112 هزار تن اعلام کرد.

حسنی ارزش برگ سبز خریداری شده از کشاورزان را حدود 343.5 میلیارد تومان عنوان کرد که از این میزان 270 میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

وی افزود: قدرالسهم کارخانه‌ها از مجموع مطالبات چایکاران 206 میلیارد تومان است که از این میزان 175 میلیارد تومان آن را پرداخت کرده‌ایم.

حسنی همچنین میزان چای خشک حاصل از برگ سبز چای را 27 هزار و 100 تن عنوان کرد.

مدیر اجرایی سندیکای کارخانه‌های چای کشور با اشاره به کاهش تعرفه واردات چای خارجی از 20 به 5 درصد در سال جاری، نسبت به سرنوشت چای داخلی ابراز نگرانی کرد.

حسنی با تاکید بر اینکه هنوز نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای از کشاورزان برای سال‌زراعی پیش‌رو اعلام نشده است، گفت: امیدواریم که قیمت مناسبی برای خرید تضمینی برگ سبز چای تعیین شود در غیر این صورت با توجه به کاهش تعرفه وارداتی چای خارجی، تولیدکننده چای داخلی توان رقابت نخواهد داشت و تولید آسیب خواهد دید.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها