مقصر اعزام نشدن سوادکوهی به رقابت‌های جهانی کشتی کیست؟

در حالی ویزای علی سوادکوهی برای حضور در رقابت‌های جهانی مجارستان صادر نشده که مشخص نیست مقصر این موضوع کیست.

مقصر اعزام نشدن سوادکوهی به رقابت‌های جهانی کشتی کیست؟
کد خبر: 355386
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۶ ۰۹:۲۵:۰۴

اعتمادآنلاین| تیم ملی کشتی آزاد امید ایران در حالی عازم بوداپست محل برگزاری رقابت‌های قهرمانی جهان 2019 شد که در اتفاقی عجیب و کم سابقه ویزای یکی از کشتی‌گیران ایران برای حضور در این رویداد رسمی صادر نشد.

علی سوادکوهی آزادکار وزن 79 کیلوگرم ایران که با کسب مدال طلای امیدهای آسیا 2019 یکی از بخت‌های اصلی مدال‌آوری ایران در رقابت‌های جهانی مجارستان بود، به علت آنچه عدم صدور ویزا از سوی فدراسیون کشتی عنوان شده، نتوانست به همراه سایر اعضای تیم راهی مجارستان شود.

این اتفاق در حالی رخ داده که فدراسیون کشتی اشاره‌ای به چرایی عدم صدور ویزا از سوی سفارت مجارستان نکرده و همچنین خبری مبنی بر پیگیری ویژه و یا اعتراض نسبت به این موضوع منتشر نشده است.

در خبر اعزام تیم ملی به مجارستان که در سایت فدراسیون کشتی درج شد، نام علی سوادکوهی نیز در میان کشتی‌گیران اعزامی دیده می‌شود و تنها در خبر قرعه‌کشی 5 وزن نخست آورده شده سوادکوهی بدلیل عدم صدور ویزا غایب این رقابت‌هاست!

به نظر می‌رسد با توجه به اهمیت رقابت‌های قهرمانی جهان در مجارستان و تاکید اتحادیه جهانی کشتی بر همکاری کشورهای مختلف در بحث صدور ویزا، برخی کوتاهی‌ها در این موضوع زمینه‌ساز از دست رفتن فرصت حضور یکی از آزادکاران ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان شده است.

نرفتن سوادکوهی به رقابت های جهانی نه تنها باعث ضربه به این کشتی گیر و هدر رفتن زحمات چندین‌ ماهه او شده، بلکه جایگاه تیمی ایران در این رقابت‌ها و رفتن تیم ایران بر روی سکو را نیز به مخاطره می‌اندازد.

نتایج قرعه کشی این مسابقات در 5 وزن نخست به شرح زیر است:

در وزن 57 کیلوگرم که 20 نفر حضور دارند، علیرضا سرلک در دور نخست به مصاف رازمیک میساکیان از ارمنستان می‌رود و در صورت گذر از این حریف در دور دوم با برنده کشتی میان رضوان کواکس از رومانی و ریکوتو آرای از ژاپن کشتی مبارزه می‌کند.

در وزن 65 کیلوگرم ابوالفضل حاجی پور در دور اول با جایدین الرمان از آمریکا سرشاخ می شود و در صورت غلبه بر این کشتی گیر در دور دوم به مصاف پیروز مبارزه میان روسلان ژندایف از روسیه و ارنازار آکماتایف از قرقیزستان می‌رود. در این وزن 24 نفر حضور دارند.

در وزن 70 کیلوگرم که 22 شرکت کننده دارد، امیرحسین حسینی در دور اول به مصاف آرمان آندراسیان از ارمنستان می رود و در صورت پیروزی در این دیدار در دور بعد با برنده دیدار اسلام بک اورازبیکوف از قرقیزستان و انس اوشلو از ترکیه کشتی خواهد گرفت.

در وزن 79 کیلوگرم علی سوادکوهی به دلیل عدم صدور روادید از حضور در این مسابقات بازماند.

در وزن 97 کیلوگرم مجتبی گلیج در دور اول با لوکاس کراساسکاس از لیتوانی کشتی می گیرد و در صورت شکست این کشتی گیر در دور بعد به مصاف برنده دیدار میان اریک تیله از آلمان و گی وی ماتچاراشویلی از گرجستان می رود. در این وزن 16 نفر حضور دارند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها