کد خبر: 355388
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۶ ۰۹:۲۸:۰۰
| |

کره‌جنوبی پیشنهاد مذاکره با کره‌شمالی برای منطقه گردشگری را مطرح کرد

وزارت اتحاد مجدد کره جنوبی امروز (دوشنبه) اعلام کرد، سئول مذاکراتی را با کره شمالی درباره چگونگی رسیدگی به منطقه گردشگری بین دو کره مطرح کرده است.

کره‌جنوبی پیشنهاد مذاکره با کره‌شمالی برای منطقه گردشگری را مطرح کرد
کد خبر: 355388
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۶ ۰۹:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| منطقه گردشگری کوهستان کومگانگ زمانی نمونه‌ای از همکاری بین دو کره محسوب می‌شد.

کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی اخیرا گفته بود می‌خواهد تاسیسات و ساختمان‌های نماد کاپیتالیستی ساخته کره جنوبی و کهنه و فرسوده در این منطقه را برچیند و آن را بازسازی کند که این اظهارات نشانه‌ای از سرد شدن روابط بین دو کره محسوب می‌شود.

وزارت اتحاد مجدد دو کره در این باره گفت، از دولت پیونگ یانگ درخواست کرده تا مذاکراتی در سطح کاری برای بررسی این مساله برگزار کند. پیونگ یانگ اخیرا پیشنهاد کرده بود که این مساله از طریق تبادل اسناد و مدارک رسیدگی می‌شود.

سخنگوی این وزارتخانه گفت: موضع همیشگی ما درباره حل مسائل، تمامی بین دو کره از طریق گفتگو و مذاکره بوده است. باید رایزنی‌های کافی برای حل قابل قبول مسائل در نظر گرفته شود.

او ادامه داد، در پیشنهاد کره جنوبی به زمان یا محل مذاکره اشاره‌ای نشده است. دولت سئول نمی‌تواند پیش بینی کند که آیا کره شمالی به این درخواست و پیشنهاد پاسخ می‌دهد یا خیر.

هرگونه تخریب و بازسازی تاسیسات کره جنوبی از این منطقه گردشگری مشترک بین دو کره، یک ضربه جدید بر تلاش‌های دولت مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی در پیشبرد صلح بین دو طرف محسوب می‌شود.

منطقه گردشگری کومگانگ واقع در شرق کره شمالی درست کمی آنطرف تر از مرز بین دو کره است.

روابط بین دو کره در سال جاری میلادی رو به مخدوش شدن گذاشته است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها