کد خبر: 355415
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۶ ۱۰:۱۱:۰۰
| |

رئیس دادگاه رسیدگی به اتهامات پرونده فساد دارویی:

نعمت زاده در رفتار مجرمانه دخالت داشته است

قاضی مسعودی مقام با اشاره به اتهامات شبنم نعمت زاده گفت: وی در رفتار مجرمانه مداخله داشته که ضعف و شدت آن بحثی جداگانه‌ای بوده و در کیفرخواست آمده است.

نعمت زاده در رفتار مجرمانه دخالت داشته است
کد خبر: 355415
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۶ ۱۰:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| سید اسدالله مسعودی مقام روز دوشنبه در ششمین جلسه رسیدگی به اتهامات پرونده فساد دارویی در شعبه سوم ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی در مجتمع قضایی امام خمینی پس از اظهارات اکبرحسینی امامی وکیل نعمت‌زاده که درباره عنصر قانونی جرم سخن می گفت، افزود: به لحاظ خرید و ساخت ویلا خانم نعمت زاده را مورد تعقیب قرار نداده‌ایم که آن مساله به موضوع پولشویی برمی‌گردد.

وی افزود: موضوع ما در اینجا رفتار مجرمانه در بحث‌های حقوق رقابتی و انحصار قیمتها و تخفیفات است و تمام آنچه مطرح شده بحث فعل بوده و نماینده دادستان تهران هم سخنان خود را در این زمینه بیان کرده و بحث مسامحه ای در کار نیست.

حسینی امامی وکیل نعمت زاده نیز در ابتدا با توضیح درباره روند تشکیل پرونده و اظهارات برخی مقامات و اشخاص درباره نحوه تشکیل پرونده، نکاتی را درباره عنصر مادی جرم بیان کرد و درباره قاچاق دارو گفت: خانم نعمت‌زاده با اجاره کردن انباری ماهی 67 میلیون تومان اجاره می‌داد که هزینه آن سنگین بود و به همین دلیل این اموال را به استان البرز انتقال داد که ماهانه 18 میلیون پرداخت کند.

قاضی مسعودی مقام درباره نگهداری غیرمجاز دارو گفت: معاونت غذای داروی استان البرز اعلام کرده که این انبارها قاچاق بوده است. نیروی انتظامی البرز گزارش داده که انبار داروی غیرمجاز کشف شده است و کسی آن را اعلام نکرده است.

وکیل متهم اظهار داشت: عناصر جرم در فرایند صحیح خود باید بررسی شوند تا دادگاه به مجازات یا پاداش عادلانه برسد و ما تاکیدی نداریم که همه رفتارهای موکل صحیح بوده است.

این وکیل درباره اضطرار متهم برای نگهداری دارو به نکاتی اشاره کرد و قاضی به وی گفت: اضطرار هیچ نقشی در نگهداری دارو ندارد و کالای استراتژیک را نمی‌توان به گونه‌ای نگهداری کرد که تبعات سنگینی برای مردم داشته باشد.

وی افزود: اضطرار در پرداخت بدهی موضوع دیگری است ولی اضطرار به مفهوم حقوقی در اینجا دیده نمی شود.

وکیل نعمت زاده با اشاره به فضای رسانه ای در پرونده نعمت‌زاده گفت: کلید واژه های ویلا، لواسان و قاچاق وقتی در کنار هم قرار می گیرد افکار عمومی می پذیرد که اتفاقی افتاده ولی سیستم عدالت قضایی به گونه‌ای عمل می کند که به کسی ظلم نشود.


وکیل نعمت زاده افزود: من ویلای نعمت‌زاده را دیدم که چه شرایطی داشت و به گونه‌ای بود که نسبت به املاک مجاور آن منطقه از نظر فیزیک ساختمانی شبیه ویلا نیست. بلکه ساختمان ناجوری است که خارج از مجوز ساخته شده و کنار آن افرادی عادی ساختمان های بسیار زیبا ساخته اند.

این وکیل تاکید کرد: ما می‌خواهیم رفتارها را محاکمه کنیم. در پرونده شبنم نعمت‌زاده یک مسامحه ای دیده شده است و وی یک شخصیت خونسردی دارد که نمونه‌ای از آن تسامح است که به شخصیت وی بر می‌گردد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها