کد خبر: 355418
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۶ ۱۰:۱۳:۰۰
| |

ناجا به قوه قضائیه پیشنهاد همکاری داد

سید حجت‌الله علم الهدی با سردار احمدرضا رادان در محل مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

ناجا به قوه قضائیه پیشنهاد همکاری داد
کد خبر: 355418
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۶ ۱۰:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| سردار احمدرضا رادان در این دیدار ضمن تاکید بر ضرورت انجام فعالیت‌های پژوهشی با هدف کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضا اظهار کرد: به عنوان نمونه در پرونده‌های مربوط به راهنمایی و رانندگی باید اقداماتی انجام داد تا تصمیمات در کلانتری گرفته و به جای جرم، تخلف انتظامی تعریف شود.

رییس مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی با اشاره به لزوم کاهش ارجاع پرونده‌ها به قوه قضاییه گفت: در این صورت می‌توان از محرومیت‌های اجتماعی مختلفی به جای اعمال مجازات استفاده کرد.

وی افزایش بازدارندگی احکام را هدف دیگری برای حل پرونده‌ها در کلانتری دانست و اظهار کرد: زندان‌های ما بازدارندگی کافی را ندارند.

رادان با بیان این که باید کارگروه مشترکی میان پژوهشگاه قوه قضاییه و ناجا تشکیل داد، گفت: در این کارگروه باید موارد مشترک را با هدف کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی مطرح و برای آنها چاره‌اندیشی کنیم.

علم‌الهدی در ادامه دیدار با تاکید بر وجود فصول مشترک فعالیت بین ناجا و قوه قضاییه اظهار کرد: پژوهشگاه مرکز تصمیم‌سازی و قوه عاقله دستگاه قضاست که نیازهای علمی این دستگاه را تامین می‌کند.

رییس پژوهشگاه قوه قضاییه با تشریح جایگاه پژوهشگاه به عنوان بازوی کارشناسی قوه قضاییه گفت: پژوهشگاه، حلقه واسط قوه قضاییه و نهادهای علمی، دانشگاهی و نیز حوزوی است.

علم‌الهدی با معرفی ساختار پژوهشگاه در قالب پژوهشکده‌های مختلف تحقیقاتی افزود: از آنجایی که پژوهشگاه قوه قضاییه میان نخبگان دانشگاهی و دستگاه قضایی جایگاه مناسبی دارد، بستر مناسبی برای فعالیت‌های مشترک خواهد بود.

رییس پژوهشگاه قوه قضاییه با اشاره به تاکیدات ریاست قوه قضاییه مبنی بر دوری از هرگونه موازی‌کاری افزود: ما سعی داریم برای دوری از موازی‌کاری، روی نقاط مشترک تمرکز کنیم. قوه قضاییه و نیروی انتظامی موضوعات مشترک زیادی دارند لذا ما در پژوهشگاه می‌توانیم طرح‌های مطالعاتی، میزگرد و همایش‌های مشترکی با مرکز مطالعات راهبردی ناجا برگزار کنیم.

در ادامه این دیدار دکتر حامد نیکونهاد به تاکیدات رییس قوه قضاییه مبنی بر حل و فصل برخی اختلافات در کلانتری اشاره کرد و لازمه این کار را ارتقای سطح حقوقی کلانتری‌ها دانست.

گفتنی است در این دیدار دکتر حامد نیکو نهاد، معاون پژوهشی و محمودرضا کریمی مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی پژوهشگاه قوه قضاییه و همچنین دکتر روحی معاون دانش و پژوهش مرکز راهبردی ناجا نیز حضور داشتند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها