کد خبر: 355419
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۶ ۱۰:۱۶:۳۳
| |

امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو:

پراید و پژو 405 جایگزین ندارند

امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو گفت: پراید و پژو 405 جایگزین ندارند بلکه تولید آن‌ها متوقف می‌شود و مردم به ناچار سمت خرید خودروی دیگر خواهند رفت.

پراید و پژو 405 جایگزین ندارند
کد خبر: 355419
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۶ ۱۰:۱۶:۳۳

اعتمادآنلاین| امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو درباره توقف تولید پژو 405 و پراید و خودروهای جایگزین آنها گفت: خودروهای جایگزین پراید و پژو سال‌ها است که در حال تولید هستند و عملکرد این دو خودرو را به خریداران می‌دهند اما، نکته مهم قیمت آنها است که برای مشتریان اهمیت دارد.

این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه هم قیمت خرید و هم قیمت تعمیر و نگهداری برای مشتریان از اهمیت زیادی برخوردار است افزود: امکان جایگزینی پراید هم وجود دارد و هم شدنی است، اما در شرایط فعلی اقتصاد کشور بعید است این ظرفیت وجود داشته باشد.

وی گفت: با حذف پراید، طبیعتا خریدار تیبا افزایش می‌یابد، اما با توجه به تفاوت قیمتی که وجود دارد حداقل تا یک سال آینده به اندازه خریدارن پراید مشتری نخواهد داشت.

کاکایی درباره توقف تولید پژو 405 هم تصریح کرد: این خودرو در عمل خودروی ارزان قیمتی است اما، جایگزین‌ها اختلاف قیمتی دارند.

این کارشناس صنعت خودرو خاطرنشان کرد: پراید و پژو 405 جایگزین ندارند بلکه تولید آن‌ها متوقف می‌شود و مردم به ناچار سمت خرید خودروی دیگر خواهند رفت.

وی افزود: اگر تیراژ تولید خودرو‌های جایگزین افزایش یابد می‌توان قیمت را کاهش داد، اما با شرایط فعلی خودروسازان بعید است این کار اتفاق بیفتد.

گفتنی، پیش‌تر وزیر صنعت از توقف تولید پژو 405 تا پایان سال و همچنین توقف تولید سه مدل پراید در دی‌ماه 98، اردیبهشت و تیرماه 99 خبر داده بود.

همچنین مدیرعامل سایپا نیز گفت: تولید پراید مدل132 تا پایان دی‌ماه 98، پراید مدل111 تا پایان اردیبهشت 99 و پراید مدل131 تا پایان تیرماه 99 به پایان خواهد رسید.

منبع: میزان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها