کد خبر: 355502
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۶ ۱۳:۱۰:۰۰
| |

رئیس مجلس شورای اسلامی:

طبقات بالای جامعه، بیشتر از طبقات پایین از یارانه‌ها استفاده می‌کنند

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعادلی در پرداخت یارانه‌ها وجود ندارد، گفت: طبقات بالای جامعه، بیشتر از طبقات پایین از یارانه‌ها استفاده می‌کنند.

طبقات بالای جامعه، بیشتر از طبقات پایین از یارانه‌ها استفاده می‌کنند
کد خبر: 355502
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۶ ۱۳:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علی لاریجانی دقایقی قبل در حاشیه ادای احترام به مقام شامخ شهیدان در گلزار شهدای دامغان ضمن تأکید بر اینکه دوره حساسی را با توجه تلاش‌های کشورهای قلدر و بر هم زدن توافق هسته‌ای طی می‌کنیم، بیان کرد: این امر سبب شد تا فشاری بر کشور به خصوص در حوزه‌های نفتی، صادرات و واردات وارد شود.

لاریجانی اضافه کرد: در نخستین اقدام مهم، ستادی به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی برای رسیدگی به مشکلات ناشی از تحریم‌ها تشکیل شده است که باید در این زمینه به‌خوبی وارد میدان و تصمیمات فوری گرفته و از ظرفیت‌های قانونی در این بخش استفاده شود، اضافه کرد: تمهیدات اتخاذشده در این ستاد مؤثر بود و توانست آرامش را در وضع بازار ارز در کشور ایجاد کند.

وی با اشاره به طرح هدفمندسازی یارانه‌ها بیان کرد: در زمینه پرداخت یارانه‌ها متأسفانه در کشور تعادل وجود ندارد و امروز در شرایطی هستیم که طبقات بالای جامعه، بیشتر از طبقات پایین از یارانه‌ها استفاده می‌کنند و باید برای این بخش تدبیر شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در جلسات مختلفی در مجلس شورای اسلامی برای ساماندهی این بخش راهکارهایی مطرح شد و هم‌اکنون نیز در دست بررسی است.

لاریجانی ادامه داد: برنامه‌هایی در این زمینه هم در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و هم در دولت در دست بررسی است تا هدفمندسازی یارانه‌ها به‌درستی اجرایی شود.

وی تصریح کرد: یارانه‌های بی‌هدف که بیشتر طبقات بالا از آن بهره‌مند می‌شوند، باید با برنامه‌ریزی دقیقی به طبقات پایین جامعه اختصاص یابد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: بخشی از این طرح در دو سه ماه آینده اجرایی می‌شود و بخش مهم‌تر آن در بودجه‌ای که یک ماه آینده به مجلس ارائه می‌شود، گنجانده خواهد شد.

لاریجانی بیان کرد: در بخش مسکن نیز با تمهیداتی نظیر تنظیم و گسترش محدوده روستاها و شهرهای کوچک و متوسط و انبوه‌سازی در شهرهای بزرگ، نیاز مردم را تأمین می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در زمینه تأمین دارو، عقب‌افتادگی‌های امسال در پرداخت سهم بیمه‌های تأمین اجتماعی و سلامت رفع شده است؛ مشکلی در تأمین آذوقه مردم نداریم ولی امسال بخشی از دانه‌های روغنی را وارد می‌کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به برگزاری چهارمین اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» در دانشگاه دامغان اظهار کرد: باید از بانیان مراسم تجلیل از مبارزان محور مقاومت که همت به خرج دادند، تقدیر کرد؛ چراکه این اقدامات به توسعه فرهنگ مقاومت منجر می‌شود.

لاریجانی امروز در صدر هیأتی وارد دامغان شد و در گلزار شهدای این شهرستان حضور یافت و به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها