کد خبر: 355534
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۶ ۱۴:۳۷:۰۰
| |

مشاور مدیرعامل بیمه سلامت:

دفترچه کاغذی بیمه تا سال 1400 حذف می‌شود

مشاور مدیرعامل بیمه سلامت گفت: حرکت سازمان بیمه سلامت کشور تحت عنوان حذف دفترچه کاغذی و نسخه الکترونیکی از سال گذشته شروع شده که امیدواریم تا سال 1400 این طرح در سراسر کشور اجرا شود.

دفترچه کاغذی بیمه تا سال 1400 حذف می‌شود
کد خبر: 355534
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۶ ۱۴:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدمحمود تارا ظهر امروز در همایش تجلیل از فعالین عرصه سلامت به مناسبت هفته بیمه سلامت که در سالن اجتماعات بیمه سلامت کردستان برگزار شد، اظهار داشت: محور همه بحث‌های امروز سازمان، الکترونیکی شدن بیمه سلامت است.

وی تصریح کرد: در سراسر دنیا حجم کارها به حدی بالا است که از توان انسان خارج است لذا به حوزه الکترونیک باید پیوست.

مشاور مدیرعامل بیمه سلامت کشور با بیان اینکه در حال حاضر در هیچ جای دنیا خدمات و فرآیندهای سازمان الکترونیک صد درصد نیست، گفت: بسیاری از فرآیندها و خدمات در کشورهای توسعه یافته الکترونیک شده است که به تبع کشور ما هم این حرکت را در سازمان بیمه سلامت و موازی با آن در وزارت بهداشت این چرخه را به شکل جدید شروع کرده است.

تارا عنوان کرد: چرخه الکترونیکی‌شدن در بیمه سلامت طبق ارزیابی وسیع در سطح کشور، قسمت مالی آن باید توسط 40 ارگان احتساب شود که بار بیشتر این مسئولیت بر عهده وزارت رفاه است.

وی عمده‌ترین مشکلات در حوزه بررسی پرونده‌های الکترونیکی را مشخص کردن سقف عددی، ریالی و دارویی نام برد.

مشاور مدیرعامل بیمه سلامت کشور افزود: با بررسی سامانه بیماری‌ها در کشور به این نتیجه رسیدیم که باید پنج هزار قاعده کلی در سیستم الکترونیک کنترل و برای تحقق این امر مدیریت منابع و بایگانی‌های بالینی پیاده شود.

مشاور مدیرعامل بیمه سلامت کشور افزود: طی چند سال اخیر اقدامات جدیدی در کل نظام بیمه سلامت شکل گرفت که بنیانگذار آن بیمه سلامت و سازمان تامین اجتماعی بوده است که از جمله این موارد می‌توان به اصالت دارو و تایید دارو اشاره کرد.

تارا، بیمه‌های تکمیلی که طی طرح تحول سلامت به وجود آمد را یکی از مشکلات این حوزه برشمرد و گفت: هزینه این بیمه را از طریق بیمه پایه پرداخت می‌شود که با تعامل سازمان بیمه سلامت سرویس حذف دفترچه را برای حل این مشکل از بیمارستان‌های دولتی برای کنترل وضعیت بیمه افراد از طریق سیستم الکترونیکی راه‌اندازی کردیم.

وی تصریح کرد: حرکت سازمان بیمه سلامت کشور تحت عنوان حذف دفترچه کاغذی و نسخه الکترونیکی از سال گذشته شروع شده که امیدواریم تا سال 1400 این طرح در سراسر کشور اجرا شود.

تارا از 150 میلیون فرآیند و بار مراجعه الکترونیکی در سال توسط بیمه سلامت در سطح کشور خبر داد و گفت: این امر قبل از هزینه‌کرد باید در همه استان‌های کشور اجرا شود.

وی نسخه‌نویسی الکترونیکی را یک حرکت فرهنگی، رفتاری و اجتماعی بیان کرد و افزود: آی‌تی در این حوزه فقط یک ابزار کمک‌کننده است این فرهنگ‌سازی را در مطب‌ها باید اجرا کنیم و به مردم اطلاع‌رسانی شود که چگونه از این طرح استقبال کنند لذا نیازمند همکاری و تعامل ملی و استانی هستیم.

وی با بیان اینکه استان کردستان در طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی نسبت به دیگر نقاط کشور متفاوت عمل کرده و از این لحاظ پیشرو است، ادامه داد: این حرکت بزرگ که نشان‌دهنده مدیریت یکپارچه در استان و همکاری مداوم بین دستگاه‌های مربوطه است، جای تحسین و قدردانی دارد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها