کد خبر: 355606
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۷ ۰۹:۱۰:۰۰
| |

سعیدی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

آستان قدس برنامه‌هایی را برای توسعه فرهنگ رضوی تدارک ببیند/ نظام آموزشی کشور فرهنگ رضوی را مورد توجه قرار دهد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: یکی از راهکار‌هایی که باید برای توسعه فرهنگ رضوی مدنظر قرار گیرد، ورود آستان قدس رضوی به این مقوله است و همچنین نظام آموزشی کشور باید فرهنگ رضوی را مورد توجه قرار دهد.

آستان قدس برنامه‌هایی را برای توسعه فرهنگ رضوی تدارک ببیند/ نظام آموزشی کشور فرهنگ رضوی را مورد توجه قرار دهد
کد خبر: 355606
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۷ ۰۹:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمداسماعیل سعیدی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره راهکارهای توسعه فرهنگ رضوی گفت: توسعه فرهنگ رضوی یک ضرورت است و در این ضرورت شکی نیست، اما نکته قابل تامل در این باره آن است که آیا روش‌هایی که تاکنون برای این مهم به کار گرفته شده، موثر بوده است یا خیر؟

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به اعتقاد بنده برخی از روش‌هایی که تاکنون در راستای توسعه فرهنگ رضوی به کارگرفته شده، تاثیرگذار و برخی دیگر بی تاثیر بوده است، افزود: یکی از راهکار‌هایی که باید برای توسعه فرهنگ رضوی مدنظر قرار گیرد، ورود آستان قدس رضوی به این مقوله است.

وی با اشاره به اینکه آستان قدس رضوی در سال‌های اخیر رویکرد جدی و خوبی در این باره در پیش گرفته است، ادامه داد: آستان قدس رضوی در سال‌های اخیر در ارتباط با مناطق محروم اقداماتی را انجام داده است و لذا یکی از روش‌ها و راهکار‌های توسعه فرهنگ رضوی این است که امکاناتی فراهم شود که مردم عادی و کسانی که از نظر مالی مشکلاتی دارند، بتوانند به توفیق فیض زیارت حضرت امام رضا (ع) برسند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همچنین نظام آموزشی کشور باید در ارتباط با توسعه فرهنگ رضوی استراتژی خاصی را پیگیری کند، افزود: این مفاهیم باید در مقطع پیش دبستانی تا دوران متوسطه مدنظر قرار گیرد و همچنین توسعه فرهنگ رضوی باید در دانشگاه‌ها به طور ویژه‌تری مدنظر باشد چرا که در نظام آموزشی ما آن طور که باید و شاید به این مسئله توجه نمی‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین رسانه‌ها هم باید پای کار باشند و اقدامات و فعالیت‌های خود را برای توسعه فرهنگ رضوی انجام دهند.

سعیدی با اشاره به ساماندهی مراسم‌های دهه آخر ماه صفر، تاکید کرد: بدون شک این مراسم‌ها باید در جهت توسعه فرهنگ رضوی ساماندهی شود، البته آستان قدس رضوی به خوبی می‌تواند در ایجاد و توسعه فرهنگ رضوی اقدامات موثر انجام دهد و برنامه‌هایی را در دستور کار خود داشته باشد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها