میرزایی، رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس: 

آمریکا به دنبال انزوای جمهوری اسلامی در مجامع جهانی است/ وزیر اقتصاد باید مواضع ایران را در مجمع بانک جهانی تبیین می‌کرد

جلال میرزایی، رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس گفت: امروز آمریکا به دنبال انزوای جمهوری اسلامی در مجامع جهانی است و ما باید با در نظر گرفتن منافع ملی گام برداریم.

آمریکا به دنبال انزوای جمهوری اسلامی در مجامع جهانی است/ وزیر اقتصاد باید مواضع ایران را در مجمع بانک جهانی تبیین می‌کرد
کد خبر: 355670
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۷ ۱۱:۳۸:۴۳

اعتمادآنلاین| جلال میرزایی، رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس با اشاره به لغو سفر وزیر امور اقتصاد و دارایی به آمریکا به دنبال تعلل در صدور روادید برای هیئت ایرانی، گفت: از نظر بنده وزیر امور اقتصاد و دارایی نباید این فرصت را به آمریکایی‌ها می‌داد و سفر خود را به دنبال تعلل آنان برای صدور روادید لغو می‌کرد؛ بلکه تنها با دو کارشناس نیز می‌توانست در مجمع بانک جهانی شرکت کرده و مواضع جمهوری اسلامی را در این نشست تبیین کند.

وی در ادامه اظهار کرد: امروز آمریکا به دنبال انزوای جمهوری اسلامی در مجامع جهانی است و ما باید با در نظر گرفتن منافع ملی گام برداریم. ما در سفر هیئت ایرانی به مجمع عمومی سازمان ملل نیز با کارشکنی‌هایی از سوی دولت آمریکا برای صدور روادید مواجه بودیم، اما در نهایت رئیس جمهور با تمام محدودیت‌ها در این نشست حضور یافته و مواضع جمهوری اسلامی را برای جامعه جهانی تبیین کردند.

نماینده مردم ایلام در مجلس تصریح کرد: دستاوردهای حضور رئیس جمهور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل قابل مقایسه با لغو این سفر نیست. آمریکا تا لحظات آخر با کارشکنی به دنبال این بود که هیئت ایران خود از حضور منصرف شود، اما در نهایت هیئت ایرانی با تمام محدودیت‌ها در نیویورک حاضر شده و از حقوق ملت ایران دفاع کرد.

رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس در ادامه تاکید کرد: آمریکا به دنبال کم رنگ کردن حضور نمایندگان ایرانی در مجامع جهانی است و ما نباید احساسی عمل کرده و به دست آنان فرصت دهیم؛ بلکه باید در مجامع حقوقی از حق ملت ایران دفاع کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها