کد خبر: 355710
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۷ ۱۴:۰۱:۵۳
| |

سفیر ترکیه:

نیازی به حمله مجدد به شمال سوریه نیست

سفیر ترکیه در روسیه تایید کرد که کشورش نیازی به حمله تازه به شمال شرق سوریه نمی‌بیند. همزمان وزیر دفاع ترکیه در آستانه پایان ضرب‌الاجل تخلیه "منطقه امن" گفته است، هنوز شماری از نیروهای یگان‌های مدافع خلق در این منطقه حضور دارند.

نیازی به حمله مجدد به شمال سوریه نیست
کد خبر: 355710
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۷ ۱۴:۰۱:۵۳

اعتمادآنلاین| مهمت سمسار، سفیر ترکیه در روسیه در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک تایید کرد که کشورش پس از امضای تفاهم‌نامه‌ای با مسکو برای ایجاد ثبات در شرایط منطقه، نیازی به حمله جدید علیه شمال شرق سوریه نمی‌بیند.

سمسار اظهار کرد: وزارت دفاع در روز 23 اکتبر اعلام کرد، نیازی به حمله‌ای جدید در منطقه‌ای که "چشمه صلح" در آن در جریان بود، نیست. این بیانیه پس از دستیابی به توافقی با روسیه منتشر شد. هم‌اکنون دشوار است که پیش‌بینی‌کنیم گشت‌زنی مشترک چگونه صورت خواهد گرفت. پس از مذاکرات میان ارتش‌های دو کشور (ترکیه و روسیه) در این باره تصمیم‌گیری خواهد شد. بنابراین نمی‌خواهم در حال حاضر اطلاعات گمراه‌کننده‌ای ارائه کنم. طی روزهای آینده به تفاهمی در این باره دست خواهیم یافت.

در همین حال، وزیر دفاع ترکیه امروز سه‌شنبه اظهار کرد، نیروهای یگان‌های مدافع خلق هنوز کاملا از "منطقه‌ای امن" در مرز سوریه و ترکیه خارج نشده‌اند.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه در روز 22 اکتبر در شهر سوچی تفاهم‌نامه‌ای دارای 10 بند را برای اقدام مشترک در راستای تسکین شرایط در شمال شرق سوریه امضا کردند. طبق توافقی که هفته گذشته میان روسای جمهور سوریه و ترکیه به دست آمد، نیروهای مرزی سوریه و پلیس نظامی روسیه باید تمامی نیروهای یگان‌های مدافع خلق و سلاح‌های آنان را تا ساعت 6 عصر امروز به وقت محلی از 30 کیلومتری جنوب مرز سوریه و ترکیه خارج کنند.

پس از پایان این ضرب‌الاجل، نیروهای ترکیه و روسیه گشت‌زنی مشترک خود را در 10 کیلومتری مرزی این دو کشور در سمت سوریه انجام خواهند داد.

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در گفتگو با روزنامه "صباح" گفت: به نظر می‌رسد سازمان تروریستی یگان‌ها مدافع خلق همچنان در منطقه عملیات چشمه صلح حضور داشته باشند. مبارزه با تروریسم پایان نیافته و نمی‌یابد.

او درباره گشت‌زنی‌های مشترک گفت: قوانین مشارکت در این اقدام، وسائل نقلیه مورد استفاده برای و مسئولان و دستورات مربوطه معین خواهند شد.

به گفته آکار، هنوز حدود 1000 تن از نیروهای یگان‌های مدافع خلق در منبج هستند و 1000 تن دیگر نیز در تل رفعت حضور دارند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها