کد خبر: 355732
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۷ ۱۵:۳۲:۱۵
| |

رئیس پارلمان لبنان:

گزینه تغییر دولت به هیچ عنوان مطرح نیست

«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان تأکید کرد که گزینه تغییر دولت مطرح نیست و هیچ تضمینی وجود ندارد که با تحقق این خواسته، مردم از خیابان‌ها خارج می‌شوند، چرا که خواسته‌های مردمی در این جنبش اعتراض‌آمیز با یکدیگر تفاوت دارد. 

گزینه تغییر دولت به هیچ عنوان مطرح نیست
کد خبر: 355732
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۷ ۱۵:۳۲:۱۵

اعتمادآنلاین| رئیس پارلمان لبنان خطاب به تظاهرکنندگان تأکید کرد که گزینه تغییر دولت تا کنون مطرح نیست و هیچ تضمینی برای فروکش کردن آتش خشم معترضان پس از تحقق این درخواست وجود ندارد.

به گزارش روزنامه الجمهوریه، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان تأکید کرد که گزینه تغییر دولت مطرح نیست و هیچ تضمینی وجود ندارد که با تحقق این خواسته، مردم از خیابان‌ها خارج می‌شوند، چرا که خواسته‌های مردمی در این جنبش اعتراض‌آمیز با یکدیگر تفاوت دارد.

بری بر لزوم اجتناب از ایجاد خلأ تأکید کرد و گفت: «من از بسیاری از ابعاد حوادث جاری مطلع هستم اما همه چیز را نمی‌توان گفت».

وی گفت که جلسه پارلمان در تاریخ پنجم نوامبر همچنان سر زمان خود پا برجاست و تحت هر شرایطی باید همه فراکسیون‌ها به ویژه فراکسیون مالی فعالیت خود را آغاز کنند.

رئیس پارلمان لبنان در پاسخ به پرسشی درباره تشکیل جلسه کمیسیون مالی پارلمان خارج از مقر مجلس در بیروت به دلیل ادامه عتراض‌ها گفت: «این موضوع صحت ندارد و نیروهای نظامی و امنیتی اقدام‌های لازم را اتخاذ خواهند کرد».

بری درباره احتمال گفت‌و‌گو با نمایندگان جنبش مردمی گفت: «میشل عون، رئیس جمهوری آمادگی خود را در این زمینه و باز بودن درب کاخ بعبدا به روی آنها اعلام کرده است».

وی در این باره که آیا برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی به برون‌رفت از بحران موجود کمک می‌کند یاخیر، گفت: «تصمیم‌گیری در این زمینه فقط به پارلمان محدود می‌شود. ما ابتدا باید درباره قانون انتخابات توافق کنیم».

رئیس پارلمان لبنان تأکید کرد که دیدارش با هیأت تشکل «لبنان قدرتمند» مثبت بوده و توافق برای همکاری در زمینه قانون‌گذاری و مبارزه با فساد صورت گرفته است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها