کد خبر: 355774
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۸ ۰۸:۵۱:۰۹
| |

علی اسماعیلی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

ساماندهی ارزی از نشانه‌های پیاده‌سازی مدیریت صحیح بر بازار

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: ساماندهی نرخ ارز در ماه‌های اخیر یکی از نشانه‌های پیاده‌سازی مدیریت صحیح بر بازار است.

ساماندهی ارزی از نشانه‌های پیاده‌سازی مدیریت صحیح بر بازار
کد خبر: 355774
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۸ ۰۸:۵۱:۰۹

اعتمادآنلاین| علی اسماعیلی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه عملکرد بانک مرکزی در برهه فعلی با مدیریت جدید در ساماندهی نسبی وضعیت اقتصادی کشور ستودنی است، گفت: ساماندهی نرخ ارز در ماه های اخیر یکی از نشانه های پیاده سازی مدیریت صحیح بر بازار است.

نماینده مردم نور در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اثرگذاری سیاست های پولی و مالی در بازار ارز مشهود است، افزود: دیگر به شکل سابق بازار فعال ارزی وجود ندارد که این خود اثرپذیری بازار ار سیاست ها را نشان می دهد.

وی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی باید هر چه سریعتر نسبت به تشکیل بازار متشکل ارزی اقدام و از هدررفت منابع ملی جلوگیری کند، تصریح کرد: تشکیل بازار متشکل ارزی از اقداماتی است که می تواند ثمرات بسیاری برای اقتصاد کشور به همراه داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه کاهش خیلی زیاد نرخ ارز دور از تصور است، گفت: تمام تلاش بانک مرکزی در این حوزه باید معطوف به ثبات ارزی و در نهایت کاهش تلاطم های احتمالی آن باشد.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه باید از تجربه کشورهای پیشرفته در مسیر کاهش تاثیر پذیری اقتصاد از ارزهای خارجی استفاده کرد، افزود: اقتصاد کشور باید با مولفه های داخلی درگیر باشد تا ساماندهی آن هم آسان باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: با افزایش مقدار ورودی دلار به بازار متشکل ارزی از سوی صادرکنندگان و نقش آفرینی سایر بازارها، قیمت واقعی ارز در این محل به دست خواهد آمد.

منبع: ایبِنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها