کد خبر: 355914
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۸ ۱۲:۱۶:۱۹
| |

ماه و مشتری با هم ملاقات می‌کنند

کارشناس نجوم از مقارنه ماه و مشتری خبر داد و گفت: این رویداد نجومی، یکی از نزدیکترین مقارنه‌های سال‌های اخیر است.

ماه و مشتری با هم ملاقات می‌کنند
کد خبر: 355914
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۸ ۱۲:۱۶:۱۹

اعتمادآنلاین| علی آزادگان با بیان اینکه پنجشنبه 9 آبان 1398 شاهد یکی از نزدیکترین مقارنه‌های سال‌های اخیر هستیم، گفت: ساعت 19:11 فردا، ماه به 0.6 درجه‌ای مشتری می‌رسد و مقارنه ای بین این دو رخ می دهد.

وی افزود: در این مقارنه بسیار نزدیک، فاصله بین ماه و مشتری تقریبا برابر با قرص کامل ماه خواهد بود. این فرصت بسیار مناسبی برای علاقمندان عکاسی است که دوربین خود را به سوی آسمان نشانه روند.

کارشناس نجوم تاکید کرد: در این روز، خورشید در افق شهر تهران ساعت 17:10 غروب خواهد کرد و فرصت مناسبی تا زمان مقارنه برای علاقمندان مشاهده این منظره ایجاد خواهد کرد.

او با بیان اینکه ماه و مشتری تقریبا همزمان در ساعت 19:52 غروب خواهند کرد، گفت: علاوه بر این دو، اجرام دیگری از منظومه شمسی هم در آن منطقه مهمان آسمان هستند. در نزدیکی افق زهره و عطارد حضور دارند که حدود ساعت 18 غروب خواهند کرد؛ بنابراین از زمان غروب خورشید تا غروب آنها فرصت کوتاهی در آسمان گرگ و میش پس از غروب برای رصدشان فرصت وجود دارد.

آزادگان افزود: همچنین از سوی دیگر کمی بالاتر از مشتری و ماه نیز زحل حضور دارد که می‌توان آن را با چشم غیرمسلح به راحتی تشخیص داد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها