کد خبر: 355934
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۸ ۱۲:۵۰:۵۹
| |

«اپل» اطلاعات کاربران را رصد می‌کند

اپل اعلام کرد پس از آخرین آپدیت نرم‌افزاری خود، نیروهای انسانی دوباره فرآیند رصد و بررسی کلیپ‌های صوتی کاربران در دستیار هوشمند خود را از سر می‌گیرند.

«اپل» اطلاعات کاربران را رصد می‌کند
کد خبر: 355934
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۸ ۱۲:۵۰:۵۹

اعتمادآنلاین| اپل قصد دارد پس از آخرین آپدیت نرم افزاری آیفون بررسی دستورات انسانی در دستیار هوشمند خود (سیری) را از سر بگیرد.

در ماه آگوست اپل از بررسی کلیپ‌های صوتی کاربران توسط نیروی انسانی عذرخواهی و این روند را متوقف کرد.

اما اقدام جدید اپل برای از سرگیری رصد کلیپ‌های صوتی کاربران موقعیت این شرکت در حوزه حفاظت از اطلاعات کاربران را به خطر می اندازد. تیم کوک، مدیر ارشد اجرایی اپل بارها اعلام کرده این شرکت حریم شخصی را یکی از اصول بنیادین حقوق بشر می داند.

این درحالی است که اپل به کاربران خود هشدار داده هنگام نصب آپدیت iOS13.2 افراد می‌توانند با انتخاب گزینه Not Now از ذخیره و بررسی شدن کلیپ‌های صوتی‌شان اجتناب کنند.

کاربران می‌توانند این قابلیت را در بخش تنظیمات خاموش کنند. اپل همچنین اشاره کرده اطلاعات سیری با اپل آی‌دی کاربر مرتبط نمی‌شود.

شرکت‌های فناوری ادعا می‌کنند گوش دادن به کلیپ‌های صوتی کاربران سرویس‌های هوش مصنوعی آنها را ارتقا می دهد. با این وجود کارشناسان هشدار می‌دهند اگر نیروی انسانی این کلیپ‌ها را بررسی کند، خطری برای حفظ حریم شخصی به حساب می آید.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها