کد خبر: 355940
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۱ ۱۰:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از وضعیت این روزهای پرسپولیس و مربی آرژانتینی‌اش گزارش می‌دهد:

پرسپولیس مورد نظر کالدرون کدام است؟/ فلسفه فوتبالی کالدرون به پرسپولیس منتقل شده است؟

پرسپولیس و کالدرون با 2 برد اخیر از شرایط متزلزل گذشته اندکی فاصله گرفته‌اند، اما جونیور مهاجم این تیم در بازی مقابل شاهین هم موفق به گلزنی نشد و همچنان تحت شدیدترین انتقادات است.

پرسپولیس مورد نظر کالدرون کدام است؟/ فلسفه فوتبالی کالدرون به پرسپولیس منتقل شده است؟
کد خبر: 355940
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۱ ۱۰:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| منیژه موذن - پرسپولیس پس از سه قهرمانی متوالی در تابستان 98 سرمربی محبوب خود برانکو را در میان بهت هواداران از دست داد. با رفتن برانکو گزینه‌های زیادی برای مربیگری این تیم مطرح شد، اما در نهایت گابریل کالدرون به عنوان سرمربی این تیم معرفی شد.

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، کالدرون در پرسپولیس شروع سختی داشت. عملکرد او زیر ذره‌بین هواداران بود و نتایج تیم رضایت‌بخش نبود. به نظر می‌رسید بین بازیکنان پرسپولیس هماهنگی و انگیزه لازم وجود ندارد. علیپور نمی‌توانست از موقعیت‌ها استفاده کند و جونیور مهاجم جدید تیم عملکرد خوبی از خود نشان نمی‌داد.

با شکست در مقابل تراکتورسازی طی هفته دوم انتقادات از کالدرون بالا گرفت. پرسپولیس کالدرون نه زیبا بازی می‌کرد و نه نتیجه می‌گرفت. حالا دیگر انتقادات محدود به نحوه بازی و نتیجه‌گیری تیم نبود. خریدهای فصل نقل و انتقالات پرسپولیس نیز هواداران را راضی نکرده بود. یکی از خریدهای پرسپولیس جونیور برزیلی بود که شماره 7 این تیم را بر تن داشت، اما به هیچ وجه نتوانسته بود انتظارات را برآورده کند.

برد پرسپولیس در دربی هم نتوانست منتقدان کالدرون را متقاعد کند و شکست در مقابل سپاهان در هفته پنجم اوضاع سرمربی آرژانتینی را وخیم‌تر کرد. در حالی که رسانه‌ها قیمت جونیور مهاجم پرسپولیس را 550 هزار دلار اعلام کردند، کالدرون قبل از بازی با شاهین بوشهر در هفته هشتم مسابقات لیگ برتر در خصوص انتقادات زیادی که متوجه این بازیکن بود، گفت: «در فوتبال حرفه‌ای چنین مبلغی که ما برای جونیور هزینه کردیم خیلی زیاد نیست و نمی‌توان با این مبلغ انتظار داشت بازیکنی را جذب کنیم که بتواند کارهای بزرگ در زمین انجام دهد. چاره‌ دیگری نداشتیم جز اینکه با این بودجه بازیکن جوانی را بیاوریم و برای آینده سرمایه‌گذاری کنیم. من 9 گزینه جلوی باشگاه گذاشتم و آنها گزینه نهم را جذب کردند. نمی‌دانم پول باشگاه کافی نبود یا اینکه مذاکرات‌شان خوب پیش رفت. در بازی با پیکان هم چون محروم و مصدوم زیاد داشتیم تصمیم به استفاده از جونیور گرفتیم و دیدید که در بین 2 نیمه او را تعویض کردیم.»

او راجع به انتقاداتی که متوجه تاکتیک تیم بود گفت: «در این مورد نظر شخصی می‌دهند و به نظر من حقیقت ندارد.»

تا قبل از بازی با شاهین شهرداری بوشهر، کالدرون و پرسپولیس روزگار چندان خوشی را نمی‌گذراندند، اما بعد از این بازی اوضاع کمی تغییر کرد.

در بازی با شاهین، علی علیپور موفق شد هت‌تریک کند. پرسپولیس در این بازی پنج گل به ثمر رساند و موفق شد با 15 امتیاز به رده چهارم جدول صعود کند. حالا این تیم سه امتیاز با سپاهان 18 امتیازی در صدر جدول فاصله دارد و با 2 برد متوالی از شرایط بهتری نسبت به گذشته برخوردار است.

هرچند پرسپولیس و کالدرون با 2 برد اخیر از شرایط متزلزل گذشته اندکی فاصله گرفته‌اند، اما جونیور مهاجم این تیم در بازی مقابل شاهین هم موفق به گلزنی نشد و همچنان تحت شدیدترین انتقادات است.

این بازیکن برزیلی پس از بازی با شاهین در پاسخ به انتقادات مطرح‌شده گفت: « چیزی ندارم بگویم ، طرفدار، طرفدار است. آنها باید به من حق بدهند، چون بازیکن خارجی هستم و برای اینکه خودم را با شرایط جدید وفق بدهم به زمان نیاز دارم. چون برزیلی هستم همه توقع دارند نیمار یا رونالدو برزیلی باشم، اما من جونیور هستم و البته به زمان نیاز دارم.»

کالدرون که حالا به نظر می‌رسد از عملکرد تیمش رضایت بیشتری دارد، در ارتباط با برد مقابل شاهین و روش بازی پرسپولیس گفت: «فکر می‌کنم بازی آخر مقابل شاهین بوشهر مشخص کرد که من از تیمم چه انتظاراتی دارم، چون از ابتدا هم گفتم برای گل زدن باید خوب بازی کنیم. این تیم قهرمان شد اما در فصل‌های گذشته گل‌های کمی زده بود. من آمدم تا کمی فلسفه فوتبالی تیم را عوض کنم و اینکه دوست دارم بیشتر گل بزنیم. برای اینکه می‌بینم بازیکنان خوب و باکیفیتی دارم که می‌توانند این کار را انجام دهند، ولی همان‌طور که شما هم می‌دانید ظرف چهار ماه تغییر دادن فلسفه یک تیم آسان نیست.»

باید منتظر ماند و دید آیا گابریل کالدرون می‌تواند فلسفه فوتبالی خود را به تیم پرسپولیس انتقال دهد و به شرایط متزلزل گذشته ثبات بخشد یا همچنان مربی نه‌چندان محبوب قرمزها باقی خواهد ماند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها