کد خبر: 355958
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۸ ۱۳:۴۵:۰۰
| |

نشست کمیته قانون اساسی سوریه در «ژنو» آغاز شد

نخستین نشست کمیته قانون اساسی سوریه امروز «چهارشنبه» با حضور اعضای این کمیته در ژنو تحت نظارت سازمان ملل آغاز شد.

نشست کمیته قانون اساسی سوریه در «ژنو» آغاز شد
کد خبر: 355958
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۸ ۱۳:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| به نقل از اسکای نیوز، گی‌یر پدرسن، فرستاده سازمان ملل به سوریه در افتتاحیه این نشست گفت: این نشست‌ها برای مردم سوریه در داخل و خارج از سوریه امیدبخش است.

پدرسن گفت: نشست‌های کمیته قانون اساسی تلاش برای برگزاری مذاکراتی جدید پس از هشت سال بحران است. خطر تروریسم همچنان سوریه را تهدید می‌کند. قانون اساسی متعلق به سوری‌ها است و تدوین و نگارش آن هم به دست خود آن‌ها است. سازمان ملل آماده تسهیل مسیر سیاسی و مسیر مذاکره است و عملکرد کمیته قانون اساسی بی‌شک با مشکلات و سختی‌هایی همراه خواهد بود.

احمد الکزبری، رئیس هیات دولت سوریه در این نشست پس از پدرسن گفت: حضورمان در این جا به خاطر اعتماد مردم است. نشست‌های کمیته قانون اساسی راهی برای حل سیاسی بحران سوریه است.

او گفت: سوری‌ها تاکنون هشت بار قانون اساسی خود را از نو نوشته‌اند که آخرین آن به سال 2012 بازمی‌گردد. باید این مذاکرات سوری - سوری و بدون مداخله خارجی باشد. جنگ ما با تروریسم است و قبل و بعد از این نشست هم به مبارزه ادامه داده و می‌دهیم.

در این نشست علاوه بر احمد الکزبری، رئیس هیات دولت سوریه، هادی البحره، رئیس هیات مخالفان نیز سخنرانی کرد. هادی البحره در این نشست گفت: پرونده مفقود الاثرها از اولویت‌های این هیات است. تلاش می‌کنیم راهکاری سیاسی طبق قطعنامه‌های شورای امنیت بیابیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها