کد خبر: 355963
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۸ ۱۳:۵۲:۲۰
| |

صدر، عبدالمهدی را به استیضاح و برکناری تهدید کرد

رهبر جریان صدر عراق بار دیگر بر ضرورت کناره‌گیری نخست‌وزیر این کشور از قدرت تاکید کرد.

صدر، عبدالمهدی را به استیضاح و برکناری تهدید کرد
کد خبر: 355963
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۸ ۱۳:۵۲:۲۰

اعتمادآنلاین| «سید مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر عراق بار دیگر استعفای «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق را خواستار شد.

او طی بیانیه‌ای که در صفحه شخصی‌اش در توئیتر منتشر شد، نوشت: «توجه... این صرفا یک هشدار است و برای ارعاب نیست. پس شما ای مردم، فراتر از ترس هستید. من تنها به کسانی که توجه نمی‌کنند، هشدار می‌دهم. سوریه، سپس یمن و اکنون [نوبت کیست؟]: عراق. دیروز بشار، سپس عبدربه منصور و اکنون عادل عبدالمهدی.»

مقتدی صدر در ادامه نوشت: ای مردم انقلابی، در پاسخ به کسانی که به حرف‌های دیروز ما واکنش نشان دادند و گفتند: استعفای عادل عبدالمهدی، بحران را تشدید خواهد کرد می‌گویم: عدم استعفای او نیز خونریزی را متوقف نخواهد کرد. عدم استعفای او نیز عراق را به سوریه و یمن تبدیل خواهد کرد.

او تصریح کرد: از امروز دیگر در ائتلاف‌های شما شرکت نخواهم کرد.

عبدالمهدی روز گذشته به دعوت صدر برای استعفا سپس برگزاری انتخابات زودهنگام برای تغییر دولت در قالب نامه‌ای پاسخ داد و به وی گوشزد کرد که «توافق» سیاسی راه کوتاه‌تری در مقایسه با انتخابات زودهنگام است و هر سیاستمداری نباید مدعی نمایندگی مردم شود و بهترین راه روشن شدن اراده مردم «صندوق رأی» است.

او در این نامه «سرنوشت انتخابات زودهنگام» را «نامعلوم» توصیف کرد و با اشاره به مشکلات و روند قانونی زمان‌بر آن گفت: «اگر دنبال تغییر دولت هستید، راه‌های کوتاه‌تری نیز در دسترس است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها