کد خبر: 356067
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۴ ۱۴:۲۰:۰۰
| |

گزارش ویدئویی «اعتمادآنلاین» از شرایط این روزهای کیانوش رستمی:

داستان ادامه‌دار کیانوش

رستمی سال‌هاست که با تیم ملی تمرین نمی‌کند و تمریناتش را به همراه برادرش خارج از اردوهای تیم ملی پی می‌گیرد. او بارها اعلام کرده احتیاجی به مربیان تیم ملی ندارد و به همین خاطر هدف انتقادهای فراوانی قرار گرفته است.

حجم ویدیو: 9.36M | مدت زمان ویدیو: 00:02:53 دانلود ویدیو
کد خبر: 356067
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۴ ۱۴:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ وقتی مدال طلای المپیک 2016 ریو را به گردن آویخت همه روزنامه‌ها برایش تیتر زدند: رستم ایران طلایی شد. آن روزها کیانوش برای مردم ایران، رستمی بود که از شاهنامه بیرون آمده و وزنه‌های سنگین را یکی پس از دیگری به روی سر می‌برد و مردم سرزمینش را خوشحال می‌کرد. اما عمر این خوشحالی چندان دوامی نداشت. او بعد از قهرمانی در المپیک و جهان راهش را از تیم ملی جدا کرد. او دیگر آن رستم شاهنامه نبود.

رستمی سال‌هاست که با تیم ملی تمرین نمی‌کند و تمریناتش را به همراه برادرش خارج از اردوهای تیم ملی پی می‌گیرد. او بارها اعلام کرده احتیاجی به مربیان تیم ملی ندارد و به همین خاطر هدف انتقادهای فراوانی قرار گرفته است. رستمی گویا عضو تیم ملی ایران نیست. او رفتاری کاملاً غیرحرفه‌ای دارد و کمیته ملی المپیک و فدراسیون وزنه‌برداری ایران هم پابه‌پای این ورزشکار راه می‌آیند و تمام خواسته‌های او را اجابت می‌کنند. او با همین شیوه راهی جام‌جهانی شد، اما نتیجه خوبی کسب نکرد و با مصدومیت به تهران بازگشت.

حسین رضازاده، قهرمان المپیک و جهان، بعد از ناکامی رستمی در جام‌جهانی به اعتمادآنلاین گفت: «فکر می‌کنم علی مرادی و دوستانش در فدراسیون وزنه‌برداری باید پاسخگوی این رفتار باشند. هنوز نمی‌دانیم دلیل این رفتار چیست. کیانوش در ابتدای دهه 90 تصمیم گرفت به ‌تنهایی تمرین کند و در اردوهای تیم ملی شرکت نکرد. هرچند با این روش توانست مدال المپیک را کسب کند و خودش علاقه دارد با همین روش ادامه دهد، اما فدراسیون باید تلاش می‌کرد به این وضعیت پایان دهد.»

رستمی اما در پاسخ به این انتقادات اعلام کرد: «من مدال‌های جهانی و المپیکی زیادی دارم و حتی در سال 2016 بهترین وزنه‌بردار دنیا شدم. حرف من این است که اگر می‌خواهند کمک کنند، این کار را انجام دهند و اگر نمی‌خواهند کمک کنند، بی‌خیال من شوند.» صحبت‌هایی که نشان می‌دهد کیانوش علاقه‌ای به تغییر رویه خودش ندارد.

به همین خاطر بود که علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری ایران، اعلام کرد دیگر با رفتار و بی‌نظمی‌های کیانوش مماشات نمی‌کنیم. این موضع‌گیری مرادی با واکنش رستمی روبه‌رو شد. او خطاب به رئیس فدراسیون گفت: «او پدر خانواده وزنه‌برداری است و باید به پدر خانواده احترام بگذارم.»

کیانوش رستمی قرار بود به همراه مربی تیم ملی راهی مسابقات انتخابی المپیک در پرو شود، اما حالا خبر رسیده رستمی از رفتن به این رقابت‌ها انصراف داده است. باید منتظر ماند و دید چه اتفاقی برای قهرمان المپیک رخ می‌دهد و آیا می‌تواند جواز حضور در المپیک توکیو را به دست آورد یا خیر.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها